هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان به صورت مجازی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۱:۰۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۲۳۵۶
هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان به صورت مجازی برگزار می‌شود
دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: جشنواره امسال با توجه به شیوع کرونا در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رضا زارع زاده اظهار داشت: جشنواره ملی پسته دامغان برای هفتمین دوره با توجه به شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح برنامه‌های پیام رسان دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌های این جشنواره با پخش زنده مراسم افتتاحیه در تاریخ ۲۳ مردادماه آغاز و با برگزاری مراسم اختتامیه در ساعت ۲۱ روز ۲۴ مرداد به پایان می‌رسد. 

زارع زاده بیان کرد:‍ برنامه افتتاحیه در مجموعه تاریخی گردشگری چشمه‌علی دامغان دنبال خواهد شد. 

وی افزود: در توافق با مرکز صدا و سیمای استان، مقرر شد تا بعد از اتمام جشنواره، مستند پسته دامغان تهیه و از طریق شبکه های ملی پخش شود. 

زارع زاده اضافه کرد: برنامه آیین شکرگزاری توسط کانون حاج علی اکبر تقوی، اجرای برنامه های شاد و فرهنگی از ۲ خواننده ملی و بومی برای حضور در برنامه غیر حضوری تلویزیونی و تجلیل از سه باغدار و سه سرمایه گذار موثر در شهرستان، از برنامه‌های جانبی این جشنواره است. 

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا در حاشیه این جشنواره به منظور تقویت و آشنایی بیشتر تولید کنندگان و تاجران پسته با بازار بورس، به همت بانک کشاورزی جلسه ای با حضور کارشناسان و دست اندرکاران بورس و تاجران عمده پسته برگزار شود. 

زارع زاده خاطر نشان کرد: در کنار جشنواره، تولیدات محتوایی و کلیپ‌های آموزشی ویژه کشاورزان، باغداران و تاجران تولید شده است که در طول برگزاری جشنواره در فضای مجازی منتشر می‌شود. 

وی افزود: برگزاری چالش علمی پسته کشور با محوریت ارتقاء تولید و فرآوری به همت مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در زمینه‌های مختلف، از اصلی ترین برنامه‌های این جشنواره است. 

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: شناسایی و معرفی پسته دامغان به عنوان با کیفیت‌ترین پسته ایران و آشنایی با آخرین دستاوردهای باغداری پسته از مهترین اهداف این جشنواره است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

حدود ٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز