رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

کرونا در استان مرکزی رو به گسترش است

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۶:۳۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۲۵۶۱
کرونا در استان مرکزی رو به گسترش است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه بر خلاف میزان مرگ و میر کشور که به حالت ثبات رسیده، کرونا در استان در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر سید محمد جمالیان افزود: عوامل زیادی همچون رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم، سومین استان سالمند بودن کشور، صنعتی بودن و مراودات بسیار با دیگر استان ها در همین رابطه و در کریدور اصلی راه‌های مواصلاتی کشور بودن، از مهمترین دلایل گسترش شیوع این ویروس در استان مرکزی است.

وی اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات اکثر بیماران یک هفته بعد از شرکت در مجالسی چون عروسی و یا عزا، مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: اکثر آنان در سنین بالای ۶۰ سال هستند که بروز اینگونه رفتار و گوش ندادن به توصیه هایی که به کرات از مسئولین گفته می‌شود جای بسی گلایه‌مند ای دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه تاکید کرد: در آخرین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان پیشنهادات خوبی را مطرح کرده و مقرر شد اقدامات سختگیرانه تری در روزهای آتی صورت گیرد که در این رابطه باید گفت هر اقدامی که با همراهی مردم همخوان نباشد، تاثیر گذار نخواهد بود.

دکتر جمالیان به ورود مردم از لابلای درب ها و نرده ها به آرامستان اراک با وجود مسدود کردن ورودی‌های آن با دیوارهای پیش ساخته اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین ساعتها، روزها و ماه ها در جلسات درباره کنترل این ویروس سخنرانی کنند، تصمیم نهایی با مردم است، چرا که با رعایت بهداشت و توصیه های ابلاغی می توانند جان خود، خانواده آشنایان و همنوعان را نجات دهند یا گزینه دیگر را انتخاب کنند.

وی همچنین به مشاهده برگزاری مراسمات عروسی و کارناوال های شادی علیرغم پلمپ چندین تالار و ممنوع اعلام شدن برگزاری اینگونه مراسمات از سوی قرارگاه پدافند زیستی استان اشاره کرد و گفت: مردم استان در این روزها باید به وظیفه اجتماعی خود که همان به فکر دیگران بودن است بیشتر توجه کنند.

دکتر جمالیان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری فرمانداران و شهرداری ها در روزهای اخیر نسبت به قبل بهتر شده و امیدواریم ضمن ادامه‌دار بودن این همکاری‌ها، مردم نیز خود را در کنار مجموعه علوم پزشکی دیده و ما را یاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز