استاندار سمنان :

ا‌مسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۸:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱۵
ا‌مسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد
استاندار سمنان گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم، امسال محرمی متفاوت در دیار حسینی استان سمنان رقم می‌خورد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ، علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: مردم مسلمان ایران و استان سمنان علاقمند به اهل بیت (ع) هستند و آحاد جامعه همواره در آیین‌ عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان با شور و شوق خاصی شرکت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: امسال برگزاری آیین عزاداری محرم و صفر به دلیل شیوع کرونا متفاوت است و به یاری خداوند آحاد مردم شریف ایران و استان سمنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به استقبال محرم و صفر می‌روند.
استاندار سمنان ادامه داد: دستورالعمل‌هایی که ویژه محرم و صفر تدوین شده است ماهیتی ترویجی و اجباری دارد که آحاد مردم و مسئولان اجرای آن را در دستور کار قرار دهند.
آشناگر تصریح کرد: هدف از تدوین دستورالعمل های بهداشتی در محرم و صفر امسال ، جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است و آحاد جامعه نسبت به سلامتی یکدیگر مسئول هستند.
وی ادامه داد: روند شیوع کرونا ویروس در هفته های گذشته در استان سمنان شدت گرفته است و نیاز است برنامه های ویژه ای برای جلوگیری از تشدید این روند در ماه های محرم و صفر امسال اتخاذ شود.
استاندار سمنان تاکید کرد: اگر روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان جدی گرفته نشود در آینده نزدیک شاهد افزایش تلفات و تعداد ابتلا خواهیم بود.
آشناگر با بیان اینکه، از ائمه محترم‌ جمعه و جماعات در استان سمنان انتظار می رود در محرم امسال در ارتباط فلسفه قیام امام حسین (ع) و عاشورا با مردم سخن بگویند، گفت: در این ماه های ویژه برای رعایت دستورالعمل ها در عزادارای ها باید با مردم بیشتر صحبت کرد و فرهنگ سازی های لازم انجام شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: مردم استان سمنان به خوبی با موازین شرعی آگاه هستند و روحانیون و علمای عزیزمان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیروی از دستورهای ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در ایام محرم تاکید دارند.
به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، در این جلسه در ارتباط با تشکیل کارگروه‌ها و فرهنگ‌سازی پیرامون اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام عزاداری ماه های محرم و صفر و آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما