معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سمن ها نوآور، پویا و به روز باشند/ با تمام توان از سمن ها حمایت می کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۱:۵۶:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۳۲۷۸
سمن ها نوآور، پویا و به روز باشند/ با تمام توان از سمن ها حمایت می کنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نوآوری سمن ها در حوزه فعالیت خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ احد جمالی معاون سیاسی استاندار با همراهی حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برخی سمن های مرکز استان از جمله آبشار عاطفه ها و مرکز تی سی شرف آباد بازدید کرد.

معاون سیاسی استاندار در حاشیه این بازدیدها ضمن تبریک و  گرامیداشت ۲۲ مرداد روز تشکل ها و هفته مشارکت اجتماعی،اظهار داشت: تشکل ها نقش پررنگی در معادلات اجتماعی ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه حکومت ها ۲ نوع هستند، عنوان کرد: برخی از این حکومت ها فاقد پایگاه مردمی اند و مجبورند که به نیروهای خارجی و قدرت های جهانی تکیه کنند و برخی نیز بر پایه سرمایه اجتماعی مردم حاکم هستند.

جمالی افزود: افتخار این نظام و حاکمیت این است که با تکیه بر مردم پایه گذاری شده است.

وی گفت: حکومتی که کثرت تشکل ها را بپذیرد متکی به نیروهای مردمی است.

جمالی با تاکید بر اینکه تشکل ها را سوپاپ اطمینان نظام می دانیم، اظهار داشت: تشکل ها به عنوان بازوان توانمند دولت همواره در رفع آسیب های اجتماعی باری را از روی دوش دولت برمی دارند.

وی تاکید کرد: تشکل ها می توانند بدور از بوروکراسی اداری به مردم خدمت رسانی کنند.

جمالی خاطرنشان کرد: آمادگی همکاری با تشکل ها در جهت رفع آسیب های اجتماعی را داریم.

معاون سیاسی استاندار بر نوآوری سمن ها در حوزه فعالیت خود تاکید کرد و افزود: می طلبد سمن ها جهانی فکر کنند و متناسب با نیاز روز جامعه تغییرات لازم را در حوزه کاری خود پیاده کنند.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی نیز در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از اجرای بسیاری از برنامه ها از جمله برگزاری نمایشگاه و همایش ها خودداری شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تشکل های استان در حوزه خیریه، ‌محیط زیست، آسیب های اجتماعی، زنان، خانواده و اعتیاد فعالیت دارند، عنوان کرد: اقدامات این سازمان ها با فعالیت سازمان های دولتی برابری می کند و آنها همواره بدون چشم داشت در حال تلاش هستند.

وی تاکید کرد: افزایش تشکل های اجتماعی یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

میرمحمدی افزود: همچنین در این دولت شاهد تخصیص اعتبارات مطلوبی در جهت پیگیری و کاهش آسیب های اجتماعی هستیم.

وی بیان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و تثبیت آمار اعتیاد در استان به همت تشکل ها محقق شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این بازدید ها، عنوان کرد: با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور نگاه و باورمندی خاصی نسبت به تشکل ها در سطح کشور به وجود آمد.

سید ناصر رضایی با اشاره به اینکه ۷۰ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد، اظهار داشت: شیوه درمانی تی سی یکی از بهترین متدهای درمانی است.

وی با اشاره به اینکه حجت السلام میرمحمدی بنیان گذار تشکل ها در استان است، ابراز کرد: تقویت و حمایت تشکل های مردم نهاد  در دولت تدبیر و امید بر کسی پوشیده نیست.

 

نظر شما