مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی؛

ارتقا سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزشهای الکترونیک شعار تحصیلی سال

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۱:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴۰
ارتقا سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزشهای الکترونیک شعار تحصیلی سال
 مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: همزمان با بازگشایی و ایجاد نشاط در مدارس ، شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ارتقا سطح بهداشت مدارس و توسعه آموزشهای الکترونیک می باشد که در این راستا علاوه بر کار گروه های شش گانه ، کار گروه بهداشت و تندرستی نیز در آموزش و پرورش ایجاد شده است .

 به گزارش برنا از اراک شهریار فولادوند در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در بحث آموزش الکترونیک مدارس ، حدود ۲۰ درصد از دانش آموزان امکان بهره گیری از سامانه " شاد" را نداشتند که باید این مهم در سال تحصیلی جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فولادوند تصریح کرد : آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه هدف‌گذاری شده و وضعیت بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا اعلام می‌شود ، در شهرهای سفید به شکل حضوری، در شهرهای زرد به صورت حضوری با نصف ظرفیت کلاس و در شرایط قرمز بهره گیری از آموزش‌های تلویزیونی، شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی مجازی نیز مکمل آموزشها می باشد .

فولادوند ضمن تاکید بر اینکه ساماندهی نیروهای انسانی مورد نیاز سال تحصیلی جدید انجام شده گفت : تاکنون ۱۲۷ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی، ۵۷ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۴۱ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بر شناسایی استعداد و هدایت استعدادهای دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تمام مولفه‌های هوش دانش‌آموزان از سوی معلمان بر اساس مشاهدات بررسی می‌شود و انتظار است والدین به بحث هدایت تحصیلی اعتماد لازم را داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان داشت : تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل کنند و این در حالی است که برای این مهم در سال تحصیلی جدید ۴۲ درصد پیش‌بینی شده است و باید اذعان داشت که بر اساس آخرین آمار، ۳۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند که این آمار در استان مرکزی ۴۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند گفت : این آمار در استان مرکزی ۶۰ درصد شامل ۳۰ درصد تجربی، ۱۵ درصد انسانی و ۱۵ درصد ریاضی است که بر اساس شرایط اقتصادی و بازار کار پس از تحصیل، والدین بیشتر تمایل به تحصیل فرزندان خود در رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی را دارند.

فولادوند با بیان اینکه ظرفیت‌سازی برای جذب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش امری ضروری است گفت : استان مرکزی در جذب دانش‌آموزان به رشته فنی و حرفه‌ای کار و دانش از میانگین کشوری بالاتر است و جزو هفت استان برتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز