ورود دو سرمایه گذار خارجی به خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۳:۴۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۳۴۵۰
ورود دو سرمایه گذار خارجی به خراسان جنوبی
عابدینی به جذب سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 2 سرمایه گذار خارجی شرکت چدن کویر خاوران با سرمایه گذاری چینی و صنایع بتنی با سرمایه گذاری کشور افغانستان در شهرک صنعتی خوسف جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری برناخراسان جنوبی، به مناسبت سالروز ملی حمایت از صنایع کوچک نشست خبری مهندس مهدی پارسا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک صنعتی بیرجند در محل سالن کنفرانس شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی برگزار شد.

مهندس مجتبی عابدینی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این مراسم به تاثیرگزاری صنایع کوچک بر جامعه اشاره کرد و گفت: صنایع کوچک از چهار جهت کارافرینی، نوآوری و تغییر فناوری، اشتغال درآمد، و پویای صنعت بر اقتصاد موثر هستند.

وی به کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی بیرجند اشاره کرد و افزود: تاکنون شش مشاور در این مرکز مستقر شده اند و به صنایع خدمت ارائه می دهند که درحال حاضر 300 دوره آموزشی برای 6 هزار و 700 نفر از شاغلین صنایع کوچک به میزان 360 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 42 تور صنعتی برای 900 نفر از مدیران و کارشناسان درخصوص کسب تجربه در صنایع موفق و کارآفرینان برگزار شده است ادامه داد:زمینه حضور 40 مدیر صنعتی برای نمایشگاه داخلی و خارجی فراهم شده است.

عابدینی تصریح کرد: در حوزه تسهیلات از منابع صندوق حمایت از صنایع کوچک  تاکنون 24 ضمانت نامه به مبلغ 190 میلیارد ریال صادر شده است که در سال گذشته خراسان جنوبی با معرفی 5 ضمانت نامه به مبلغ 47 میلیارد ریال بیشترین استان در حوزه اخذ ضمانت نامه صنعتی بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون 2 واحد تولیدی کوچک در خراسان جنوبی به وزارت نفت و ذوب آهن از طریق سامانه پیمانکاری فردی به صنایع بزرگ کشور معرفی شده اند تا زنجیره تولید تکمیل شود.

وی از بیمه صنایع کوچک هم خبرداد و یادآورشد: طبق تفاهم نامه به زودی صنایع کوچک با تخفیفات ویژه بیمه ایران می شوند.

عابدینی به جذب سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 2 سرمایه گذار خارجی شرکت چدن کویر خاوران با سرمایه گذاری چینی و صنایع بتنی با سرمایه گذاری کشور افغانستان در شهرک صنعتی خوسف جذب شده است.

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی یادآورشد: تا پایان سال گذشته 670 طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر شدند که از این تعداد 354 واحد به بهره برداری رسیده اند که زمینه اشتغال بالغ بر 5هزار و 300 نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 36 قرارداد جدید با سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در استان منعقد شده است عنوان کرد:این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 18 برابری را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از سال 97 تاکنون 35  واحدتولیدی راکد مجدد فعال شده اند خاطرنشان کرد: زمینه اشتغال 400 نفر فراهم شده است.

وی از شناسایی 10 خوشه کسب و کار در استان خبرداد و بیان کرد: طبق اولویت بندی صورت گرفته خوشه عناب و زرشک در حال اجرایی پروژه های توسعه ای آن خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز