پیشرفت ۷۰ درصدی طرح توسعه ارتباطات روستایی سمنان

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۴:۳۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۴۱۹۷
پیشرفت ۷۰ درصدی طرح توسعه ارتباطات روستایی سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان : اجرای گام اول طرح توسعه ارتباطات روستایی یا تار با زیرساخت‌های فیبرنوری ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، سیدیاسر حسن پور افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی خدمات پهن‌باند، ارتقای کیفیت ارتباطات و پهنای باند مراکز و سایت‌های تلفن همراه روستایی، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان است.
وی افزود: با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی گام اول پروژه توسعه ارتباطات روستائی در استان سمنان از طریق فیبر نوری، زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستا فراهم می‌شود.
حسن پور خاطر نشان کرد: آبان ۹۸ عملیات اجرایی پروژه از مرکز مخابراتی شهر شهمیرزاد آغاز شد و تا دهستان چاشم و روستا‌های حومه و همچنین در محور سمنان- فیروزکوه محدوده روستای افتر ادامه یافت و با اتمام پروژه، ۲ مرکز تلفن ثابت روستایی، ۱۴ سایت اپراتور همراه اول و پنج سایت اپراتور ایرانسل و یک سایت شرکت‌های وب به شبکه پهن باند متصل می‌شود.
وی تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین می‌شود.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به توسعه خدمات بانکی در روستا‌ها و مناطق محروم طبق برنامه ششم توسعه گفت: ۲۰ دستگاه خودپرداز روستایی در گام دوم پروژه خدمات عمومی اجباری روستایی در روستا‌های این استان به بهره برداری می‌رسد.
حسن پور با بیان اینکه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و نظارت بر وضعیت خودپرداز‌های روستایی وزارت در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری (USO) انجام می‌شود گفت: با توجه به رویکرد دولت و نگاه ویژه وزارت ارتباطات به توسعه روستا‌ها و مناطق محروم، باید از این فرصت جهت توسعه خدمات روستایی در حوزه فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و جلب رضایت روستاییان به بهترین شکل استفاده کرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به جایگاه خاص روستا‌ها و مناطق محروم در برنامه ششم توسعه بیان کرد: توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات در روستا‌های استان از اهم برنامه‌های این وزارتخانه است.
حسن پور با بیان اینکه پست بانک تنها بانک دولتی است که به شکل تخصصی در حوزه روستایی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: اختصاص ۲۰ دستگاه خودپرداز روستایی در گام دوم به استان سمنان، افزایش باجه ها، دفاتر خدمات بانکی و توزیع تسهیلات حمایتی خرد و کلان روستایی گام بلندی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در روستا‌ها است که پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه مطلوب انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز