معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی؛

رعایت نکردن هرکدام از دستورالعمل‌های بهداشتی جرم مشهود است

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۵:۵۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۴۲۸۹
رعایت نکردن هرکدام از دستورالعمل‌های بهداشتی جرم مشهود است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: براساس آمار دریافتی شماری از  شهروندان استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و در مناطق روستایی وضعیت بدتر است و ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمیکنند که قابل توجه بخشداران و فرمانداران است.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در نشست پدافند زیستی استان مرکزی  افزود: اکنون فصل برداشت محصولات کشاوری است و تردد کشاورزان به شهر بیشتر شده و لازم است جهاد کشاورزی، بخشداری و فرمانداری‌ها همکاری کنند.

وی اظهار داشت: در سطح ملی و استانی نانوای‌ها کمترین میزان استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را دارند و در استان مرکزی بیشترین تخلف در رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از صنف نانوا گزارش شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲ هزار و ۱۹۰ بازرسی در هفته اخیر از سوی تیم های مختلف استان انجام شده که از این تعداد ۲۸۷ مورد اخطار کتبی و ۱۹ واحد متخلف صنفی مهر و موم شده‌اند.

اکرمی افزود: لازم است سازوکاری برای جلوگیری از تردد افراد مبتلا به کووید ۱۹ که تست آنان مثبت است  اندیشیده شود تا با تردد در بین مردم موجب ابتلا افراد فراهم نشوند.

وی اظهار داشت: مراسم عزاداری محرم طبق مصوبه ستاد ملی فقط در محیط روباز برگزار خواهد شد و مسجد، حسینه، مدرسه و مصلی نمی‌تواند میزبان عزاداران به خاطر احتمال انتقال بیماری باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: حرکت دسته‌های عزاداری از یک مکان به مکان دیگر ممنوع است و هیات‌های عزاداری نباید توزیع نذورات و طبخ غذا داشته باشند.

اکرمی افزود: عزاداران باید در طول مراسم که نباید بیشتر از ۲ ساعت ادامه داشته باشد ماسک بزنند و مسئولیت این نکات برعهده روسای هیات‌ها مذهبی است.

وی اظهار داشت: استفاده از هرگونه ابزارآلات سوگ از جمله سنج، طبل و کوبش در عزاداری‌ها ممنوع است و زنجیر نیز باید به صورت شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید فضاهای روباز خود را در اختیار هیات‌های مذهبی قرار دهند.

اکرمی افزود: رعایت نکردن هرکدام از دستورالعمل‌های بهداشتی جرم مشهود است و نسبت به توقف عزاداری اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: لازم است اطلاع رسانی در خصوص محرم از سوی ادارات استان با نصب بنر و با همکاری مرکز بهداشت عملیاتی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برگزاری نماز جمعه برابر با مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز ممنوع است بنابراین در استان نیز این مهم برعهده شواری سیاست گذاری ائمه جمعه است.

اکرمی افزود: برخی از شهرهای استان کمتر از ۶۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند که باید فرمانداران بکوشند تا ظرف هفته آینده این مهم به مرز ۶۰ درصد برسد.

وی در ادامه اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها قبل از برگزاری آزمون کنکور از محل برگزاری به همراه کارشناسان بهداشتی بازدید داشته باشند تا این آزمون عملی در شرایط کامل بهداشتی برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز