فرماندار اراک :

حضور طبل و آلات سوگ در هیات‌های عزاداری ممنوع است

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۲:۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۸۱۵۳
حضور طبل و آلات سوگ در هیات‌های عزاداری ممنوع است
فرماندار اراک گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم یک مسئولیت اجتماعی است و این آیین‌های سوگ باید با فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های ستاد کرونا برگزار شود.

به گزارش برنا از اراک ، حسین بختیاری  افزود: انتظار می‌رود که آیین‌های  عزاداری‌ امسال اراک مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های سرباز برگزار شود و عزاداران حسینی ضمن استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

وی بیان کرد: عزاداری در مساجد و حسینه‌ها تنها برای روضه‌خوانی و سخنرانی با یک چهارم ظرفیت هر مکان باید انجام شود و هرگونه فعالیت از جمله سینه‌زنی که با حرکت توام باشد در این مکان‌ها ممنوع است.

فرماندار اراک ادامه داد: در فضاهای بسته زمانی‌که عزاداری‌ همراه با حرکت باشد، میزان تنفس افزایش پیدا می‌کند و اگر ناقلی در جمعیت باشد می‌تواند به سرعت سایران را مبتلا کند.

دکتر بختیاری اظهار داشت: عزاداری امسال متفاوت از گذشته است و حضور طبل وآلات سوگ در هیات‌های عزاداری ممنوع است و انتظارمی‌رود بیشتر برنامه‌ها با حساسیت بالا در رعایت مسایل بهداشتی برگزار شود.

وی عنوان کرد: برپایی هرگونه خیمه و ایستگاه صلواتی در عزاداری امسال امام حسین (ع) ممنوع است و انتظار است مردم نیز نذورات خود را در صورتی‌که مشکل شرعی ندارد در قالب پویش دوم کمک مومنانه برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان اختصاص دهند.

فرماندار اراک اضافه کرد: هرگونه تجمع و بی‌احتیاطی در عزاداری‌ها تبعات گسترده‌ای را در انتقال سریع ویروس کرونا دارد و می‌طلبد که در این ایام عزاداران امام حسین (ع) مراقبت‌های ویژه را در کنار عزاداری از خود داشته باشند.

بختیاری گفت: تاکیدهای لازم در خصوص رعایت موراد بهداشتی در عزاداری امام حسین (ع) به هیات‌های مذهبی اعلام شده و نظارت‌ها در این راستا با جدیت دنبال می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز