برگزاری سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» به صورت مجازی

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۸۲۶۰
برگزاری سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» به صورت مجازی
 رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از انتشار فراخوان سیزدهمین سوگواره مجازی هنرهای تجسمی «72 بغض بوم» حوزه هنری استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: سیزدهمین سوگواره هنرهای تجسمی «72 بغض بوم» حوزه هنری آذربایجان شرقی امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه و همچنین شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره همایش محور و در جهت جریان سازی در سوق دادن هنرمندان به تولید اثر با مفاهیم عاشورائی در زمینه هنرهای تجسمی است تا جایی که در این یک و نیم دهه برگزاری 72 بغض بوم در بین رویدادهای فرهنگی و مذهبی جایگاه خاص خود را در میان هنرمندان یافته است.

بلاغی در ادامه افزود: این سوگواره با توجه به شرایط موجود اجتماعی و شیوع ویروس کرونا، طبق سنوات گذشته، با حضور انبوه هنرمندان برگزار نخواهد شد. از طرفی عدم وقفه در برگزاری سوگواره می طلبد که سوگواره به صورت غیرحضوری برگزار شود و عرض ارادت اصحاب هنر به نهضت حسینی ادامه یابد و آثار به صورت مجازی به نمایش درآید، در این صورت هنرمندان مرتبط جهت شرکت غیرحضوری می‌بایست با کنشی جهت شرکت ترغیب شوند.

از این روی سوگواره به صورت مسابقه محور طرح شده و هدایایی برای هر بخش شامل 3 منتخب اول و 3 برگزیده در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه با اشاره به موضوعات این سوگواره اظهار کرد: نهضت حسینی (ع) و مفاهیم عاشورایی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، احسان و نیکوکاری، رزمایش کمک مومنانه (با توجه به شرایط کرونایی کشور)، مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تولی و تبری در فرهنگ عاشورا (ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم) و همچنین مدافعان سلامت از جمله موضوعات برگزاری این سوگواره است.

وی در ادامه با اشاره به مقررات برگزاری این سوگواره اظهار کرد: این سوگواره در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و پوستر برگزار می شود که هنرمندان و علاقمندان برای شرکت در این سوگواره می توانند با مراجعه به نشانی www.artabriz.ir و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۳۳۷۵۶۹۹۵۷با مقررات این سوگواره آشنا شوند و آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال نمایند. گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا 20 شهریورماه امسال است که برای سه نفر از منتخبان هر بخش جوایز نقدی اهدا می شود.

 

نظر شما