نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم؛

دخالت مستقیم نمایندگان در عزل و نصب ها را جایز نمی دانم / صنایع موظف به انجام مسئولیتهای اجتماعی خود هستند / باتوجه به شرایط خاص کشور نمی توان انتظار داشت  دولت گام های بزرگی بردارد

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۱:۳۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۹۹۰۶
دخالت مستقیم نمایندگان در عزل و نصب ها را جایز نمی دانم / صنایع موظف به انجام مسئولیتهای اجتماعی خود هستند / باتوجه به شرایط خاص کشور نمی توان انتظار داشت  دولت گام های بزرگی بردارد
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت : تا کنون مجمع نمایندگان استان بیانیه ای رسمی در اعتراض به عزل و نصبی صادر نکرده است چنانچه چنین مطلبی منتشر شده صحت ندارد چرا که حداقل بنده از امضا کنندگان آن بیانیه نبوده ام اگر بیانیه ای از سوی مجمع نمایندگان استان صادر می شود باید با امضا همه اعضا باشد و حتی اگر یک نفر این بیانیه را امضا نکند رسمیت نداشته و نظرات شخصی است

به گزارش برنا از اراک،  محمد حسن آصفری،  با حضور در دفتر برنا با اشاره به مشکلات امروز دولت و کشور اظهار کرد: امروز دولت با مسائل و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند از تحریم های ناجوانمردانه ای که بر علیه کشور توسط قدرت های غربی و آمریکا وضع شده است و بر عهدی های این کشورها تا مشکلات اقتصادی ای که به سیاستهای غلط اتکا به فروش نفت باز می گردد؛ نقیصه ای که صرفا متوجه دولت فعلی نیست و متاسفانه از ابتدای انقلاب اقتصاد ایران با آن رو به رو بوده است.

باتوجه به شرایط خاص کشور نمی توان انتظار داشت  دولت گام های بزرگی بردارد

آصفری افزود: بحث شیوع ویروس کرونا نیز هزینه های سنگینی روی دست دولت گذاشته که همین موجب شده بخشی از اعتبارات و بودجه کشور را صرف بهداشت و درمان و مبارزه با کرونا کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این موارد باید موضوع ضعف عملکرد برخی از  مدیران کشور  را اضافه کرد.

ضعف عملکرد مدیران عمرانی چه در سطح کلان و چه استانی بسیار مشهود است

 آصفری در اشاره به ضعف عملکرد برخی مدیران میانی در سطح کشور که بر روی عملکرد دولت نیز تاثیر منفی داشته است، گفت: متاسفانه این ضعف عملکردی مدیران میانی در حوزه عمران بیش از سایر حوزه ها مشهود است چه در سطح کلان و چه در سطح استان چه اینکه برخی از مدیران توان و پتانسیل در یافت بودجه و اعتبار برای انجام پروژه های عمرانی را ندارند. لذا تمام این مشکلات دست به دست هم داده اند تا توقع چندانی از دولت نداشته باشیم و انتظار داشته باشیم که دولت گام های بزرگی بردارد.

حضور هر استانداری بغیر از آقازاده در سال پایانی دولت عاقلانه نبوده و نیست

 نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم در خصوص عملکرد مدیریت ارشد استان اظهار کرد: سیدعلی آقازاده  فردی است که با چالش های استان کاملا آشناست و حضور هر فرد دیگری بغیر از ایشان در سال پایانی دولت عاقلانه نبوده و نیست.

صنایع موظف به انجام مسئولیتهای اجتماعی خود هستند

آصفری با اشاره به صعود تیم آلومینیوم اراک به لیگ برتر و کناره گیری دیگر صنایع از مسوولیت باشگاه داری گفت: متاسفانه صنایع استان سهم خود را در مسئولیت اجتماعی پرداخت نمی کنند و این موضوعی نیست که ما بی تفاوت از کنار آن عبور کنیم. صنایع باید سهم خود را در آسیب های اجتماعی، آلودگی هوا و دیگر مباحث پرداخت کنند.

به صنایع اجازه سواستفاده از اصل ۴۴ را نخواهیم داد

وی افزود: متاسفانه بنده گزارشاتی داشتم که در گذشته پتروشیمی و پالایشگاه بودجه ورزشی خود را برای دیگر استان ها هزینه کردند اگر این اتفاق در زمان نمایندگی من رخ دهد برخورد قاطع خواهم کرد.

آصفری ادامه داد: ما نباید به تیم داری صنایع قانع باشیم بلکه باید از آنها بخواهیم تا به سمت باشگاه داری حرکت کنند. متاسفانه برخی از صنایع ما از اصل ۴۴ خصوصی سازی سو استفاده می کنند و ما باید جلوی این سو استفاده ها را چه در بحث جذب نیرو و چه در تعدیل نیرو و طفره رفتن از وظایف اجتماعی بگیریم.

دخالت مستقیم نمایندگان در عزل و نصب ها را جایز نمی دانم

وی در پاسخ به علل برخی تندروی ها از سوی نمایندگان مجلس پیرامون عزل و نصب ها در استان اظهار کرد: معتقدم که نمایندگان مجلس جهت ایجاد هماهنگی و همراهی بین قوا می بایست در جریان عزل و نصب های دولتی باشند اما این به معنای دخالت نمایندگان قوه مقننه در امر اجرا نیست، همانطور که ما نمایندگان نظرات دولت را در خصوص قوانین اخذ می کنیم و نمایندگان دولتی در جلسات کمیسیون ها حضور دارند اما درنهایت نمایندگان مجلس با استقلال از دولت قانونگذاری می کنند بنابراین ما نیز انتظار اطلاع از عزل و نصب ها و مشورت را داریم اما ابدا دخالت مستقیم در عزل و نصب ها را جایز نمی دانیم.

وی افزود: تا کنون مجمع نمایندگان استان بیانیه ای رسمی در اعتراض به عزل و نصبی صادر نکرده است و چنانچه مطلبی منتشر شده صحت ندارد چرا که حداقل بنده از امضا کنندگان آن بیانیه نبوده  اگر بیانیه ای از سوی مجمع نمایندگان استان صادر می شود باید با امضا همه اعضا باشد و حتی اگر یک نفر این بیانیه را امضا نکند رسمیت ندارد و نظرات شخصی است.

آصفری اظهار کرد: به استثنای یک بیانیه از سوی مجمع نمایندگان که تاکید بر استفاده از نیروهای بومی داشته، بیانیه دیگری صادر نشده است.

موضع گیری ها درخصوص عزل و نصب ها در استان نظر شخصی افراد بوده و بیانیه مجمع نمایندگان تلقی نمی شود

 وی تاکید کرد: هر فردی که موضع گیری در خصوص عزل و نصب ها در استان داشته نظر شخصی بوده و بیانیه مجمع نمایندگان تلقی نمی شود.

آصفری در پایان اظهار کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم مدیری که نماینده مجلس می گوید از سوی دولت انتخاب شود، دولت مستقل است همانطور که من اجازه نمی دهم دولت در بحث قانونگذاری در کار مجلس دخالت کند، من نیز قرار نیست در خیلی از کارهای دولت دخالت کنم اما همانطور که نمایندگان در کار قانونگذاری از دولت نظرخواهی میکنند توقع می رود دولت نیز در برخی امور از نمایندگان نظر خواهی کنند.

خبرنگار: عاطفه سادات خلیلی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز