شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۱:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۹۹۲۷
شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روند صعودی شیوع کرونا در استان پس از یک وقفه یک هفته‌ای، همچنان تداوم دارد و در روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افت و خیزهای متعددی را در استان شاهد بودیم، اما هفته آخر تیرماه یکی از بزرگترین موج‌های شیوع کرونا در استان رخ داد و این وضعیت دوباره در روزهای اخیر در استان در حال تکرار است.

او ادامه داد: اوج‌گیری شیوع کرونا در استان وارد هفته ششم شده است و چنانچه این وضعیت مهار و کنترل نشود، وضعیت استان از حالت هشدار به حالت قرمز تغییر می‌کند.

شیرانی، گرفتاری پرسنل بهداشت و درمان را از مهمترین چالش‌های فراروی این استان برشمرد و گفت: در کنار ابتلای ۱۶۰ نفر از کادر بهداشت و درمان به ویروس کرونا، سه رییس بیمارستان درگیر این ویروس شده‌اند که یک نفر در بیمارستان بستری است و ۲ نفر دیگر در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موج دوم شیوع ویروس کرونا در حال افول است، اظهار داشت: این نگرانی وجود دارد که موج سوم بلافاصله و با شدت بیشتری در کشور و استان شکل گیرد.

شیرانی همچنین نسبت به سفرهای تعطیلات ماه محرم ابراز نگرانی کرد و افزود: علت ابتلای بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، جشن‌ها و سفرها بوده است که توصیه می‌شود مردم از مسافرت در این دوران خودداری کنند.

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آیین‌های سوگواری ماه محرم را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده اما همچنان به هیات‌های عزاداری توصیه می‎شود تا حساسیت لازم را در برگزاری آیین‌ها به کار گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز