استاندار؛

افزایش صادرات استان مرکزی بخشی موثر در پیشبرد اقتصاد کشور است

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۳:۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۹۹۷۹
افزایش صادرات استان مرکزی بخشی موثر در پیشبرد اقتصاد کشور است
استاندار مرکزی گفت: صادرات غیرنفتی این استان در پنج ماه گذشته با وجود مشکلات اقتصادی به ۳۰۶ میلیون دلار رسیده است.

 به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در آیین بهره برداری از طرح توسعه گروه کارخانجات دیرگداز اراک اظهار داشت : در راستای رونق و جهش تولید و دور زدن تحریم ها ، اقدامات موثری از سوی فعالان اقتصادی صورت گرفته که می طلبد مسئولین استانی نیز حمایت های ویژه ای از صاحبان صنایع داشته باشند .

 استاندار مرکزی تصریح کرد : میزان صادرات غیرنفتی استان در پنج ماهه سال جاری به ۳۰۶ میلیون دلار برسد که گام مهمی در پاسخ به تحریم ها است.

وی افزود : تعداد کارگران دارای حقوق معوق از پنج هزار و ۸۰۰ نفر به هزار و ۶۰۰ نفر رسیده که کاهش ۷۲ درصدی داشته است و در مرداد ماه سال جاری ، تعداد واحدهای دارای حقوق معوق نیز از ۴۶ واحد به ۳۰ واحد رسیده و کاهش ۳۳ درصدی داشته است.

وی با اشاره به طرح های افتتاحی شهرستان اراک در هفته دولت نیز گفت : در روز جاری در شهرستان اراک ۱۸۴ طرح با اعتبار هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان و ایجاد هزار و ۴۲۵ شغل به بهره برداری رسیده است آقازاده ضمن تاکید بر حمایت ویزه دستگاه های اجرایی استان از فعالان اقتصادی نیز بیان داشت : مقصد محصولات این واحد تولیدی به کشورهای مختلف از جمله کشور اسیای دور صادر و از انرژی و مواد اولیه آن جنس هایی تولید می‌شود که ارزآوری زیادی برای کشور دارد.

 

وی بیان کرد: افزایش صادرات استان مرکزی بخشی موثر در پیشبرد اقتصاد کشور است و با وجود تحریم‌ها نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: اقدامات ارزنده بخش خصوصی نقش موثری در دور زدن تحریم‌ها داشت و در این بخش به واقع گام‌های بلندی در توسعه کشور برداشته شده است.

آقازاده اظهار داشت: طرح توسعه گروه  صنعتی دیرگداز شهرک صنعتی ایبک‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های صنعتی هفته دولت امسال در  این شهرستان است که با گام بلند بخش خصوصی محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز