با حضور مسئولان استانی صورت گرفت:

کلنگ زنی اولین زیر ساخت گردشگری منطقه موگرمون شهرستان لنده

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۴:۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵۲
کلنگ زنی اولین زیر ساخت گردشگری منطقه موگرمون شهرستان لنده
اولین زیر ساخت گردشگری در منطقه گردشگر پذیر موگرمون شهرستان لنده به مناسبت هفته دولت و با حضور نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی،معاون امور اقتصادی استاندارکهگیلویه و بویراحمد، معاون گردشگری استان، فرماندار شهرستان لنده و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلوی وبویراحمد؛ معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی این پروژه با بیان اینکه این با نگاه ویژه دولت تدبیر وامید در راستای رفع محرومیت زدایی در مناطق کم تر توسعه یافته این پروژه به عنوان اولین زیر ساخت گردشگری در شهرستان لنده،کلنگ زنی شده است،اظهار کرد: اردوگاه گردشگری با اعتبار 72میلیارد ریال در منطقه گردشگری موگرمون شهرستان لنده ایجاد می شود.

محمد حسین زاده با بیان اینکه این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد علوی کشور و حمایت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود،تصریح کرد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به اردوگاه گردشگری موگرمون 15میلیارد ریال اعتبار ملی،10میلیارد ریال اعتبار استانی و15میلیارد ریالسهم سرمایه گذاری بیناد علوی است.»

حسن زاده با بیان اینکه احداث اردوگاه گردشگری موگرمون لنده یکی از 9پروژه مصوب شده جهش تولید اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است،عنوان کرد:  «از محل تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری این اداره کل نیز 32میلیارد ریال تسهیلات به این پروژه اختصاص یافته است.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد،با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 11هزار متر مربع اجرا می شود،گفت: در این اردوگاه گردشگری قرار است سوئیت های اقامتی،آلاچیق،سکونشینمن،رستوران،آبشار مصنوعی،سرویس بهداشتی ایجاد شود.
شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است و در سال 1391 شهرستان شد. تا پیش از آن بخش لنده از توابع شهرستان کهگیلویه بشمار می‌آمد،مرکز این شهرستان، شهر لنده می‌باشد.

 

نظر شما