افزایش بیش از حد شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۸:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۲۱۶۴
افزایش بیش از حد شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد فزاینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، گفت: روند شیوع کرونا در این استان به بیشترین میزان از ابتدای فراگیری تاکنون رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: استان در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داد و از ابتدا تاکنون اگر چه با افت و خیزهای متعددی روبرو بوده است، اما در روزهای اخیر بیشترین اوج شیوع کرونا در استان شکل گرفته است.

او ادامه داد: با این وجود شدت شیوع کرونا در استان در مقایسه با میانگین کشور کمتر است و چهارمحال و بختیاری همچنان جزو استان‌های کم بروز به شمار می‌رود.

شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایط کلی استان را در حالت هشدار قرار داده است، تصریح کرد: این در حالی است که چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، لردگان و سامان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود و مردم از دورهمی‌های خانوادگی به جد خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل برخی بخش‌های مختص به کرونا در مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: بخش‌های کرونای بیمارستان بروجن و هاجر شهرکرد تکمیل شده است، اما ما ظرفیت‌های مرحله دوم و سوم نیز در مراکز درمانی خود فراهم کرده‌ایم و مشکلی در خصوص کمبود فضای بیمارستانی در حال حاضر نداریم.

شیرانی افزود: اگر چه وضعیت دیگر شهرستان‌های استان بهتر است اما این شرایط شکننده و ناپایدار است از همین‌رو با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه دوری از برگزاری دورهمی‌های فامیلی می‌توان تا حد زیادی در تثبیت و کاهش این وضعیت موثر واقع شد.

به گفته او هم اینک ۱۵۸ بیمار در بخش‌های کرونای استان بستری است که از این تعداد آزمایش ۱۲۵ نفر قطعی مثبت بوده است و ۳۸ نفر در بخش ویژه بستری هستند.

شیرانی افزود: با ثبت ۲ مورد فوتی طی‌ ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌ها به ۱۶۵ نفر رسید و از ابتدا تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز