فرماندار بویراحمد مطرح کرد :

الزامی به بازگشایی مدارس در بویراحمد نیست /ابتلای۱۵۰ کارمند به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۵:۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۲۸۰۱
الزامی به بازگشایی مدارس در بویراحمد نیست /ابتلای۱۵۰ کارمند به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان الزامی به بازگشایی مدارس نیست گفت :بر اساس دستورالعمل‌ها، کلاس اولی‌ها به مدت یک هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه می روند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ شاهرخ کناری در نشست پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای این شهرستان، به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت:در شهرستان بویراحمد با توجه به وضعیت کرونا فعلا الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس نیست .

وی ابراز داشت با توجه به مصوبه ستاد کرونا سه حالت بیشتر نداریم، اگر در شهرستان بویراحمد وضعیت سفید باشد، مثل سنوات گذشته بازگشایی مدارس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا داریم.

کناری با اشاره به اینکه :اگر وضعیت نارنجی باشد 50 درصد آموزش‌ها از طریق مجازی و 50 درصد نیز حضوری است ابراز داشت: برای وضعیت قرمز بازگشایی مدارس نداریم.

فرماندار شهرستان بویراحمد تاکید کرد : شهرستان بویراحمد به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، پس الزامی برای بازگشایی مدارس به شکل حضوری نیست.

کناری افزود: طبق دستورالعمل‌ها، برای کلاس اولی‌ها به مدت یک هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس باز می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 هزار دانشجو در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند، افزود: 70 هزار دانش آموز نیز داریم که جمعیتی بالع بر 110 دانش آموز و دانشجو در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل خواهند کرد. لذا ما بازگشایی مدارس و دانشگاه در سطح شهرستان بویراحمد نداریم. تا برگشت شهرستان بویراحمد به وضعیت نارنجی این پیشنهاد ستاد کرونا اجرا خواهد شد.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: متأسفانه بعضی ادارات در بحث پیشگیری از کرونا خوب عمل نکرده‌اند. 150 کارمند ما به کرونا مبتلا شده‌اند.
وی افزود: به کارمندان تذکر می‌دهیم در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در محیط اداری رعایت نشود، تخلف محسوب و پرونده‌ آنها به هیئت بدوی ارجاع داده می‌شود.
فرماندار بویراحمد گفت: پیشنهاد داده‌ایم که در این دو روز باقی مانده تا پایان هفته، ادارات و بانک‌ها با دو سوم نیرو فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اظهار داشت: گاهاً مشاهده می‌شود که برای دریافت بسته‌های معیشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازدحام وجود دارد که باید تدابیر بهتری اندیشیده و با تأخیر این بسته‌ها ارائه داده شود.

 

 

نظر شما