استاندار مرکزی؛

تقویت و حمایت مسئولان از تعاونی های استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۳:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۱
تقویت و حمایت مسئولان از تعاونی های استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد
استاندار مرکزی گفت: با توجه به نقش تاثیرگذار تعاونی ها در ایجاد ثروت ، خلق پول و افزایش اشتغال، می طلبد از سوی دستگاه های اجرایی استان تعاونی ها بیش از گذشته مورد حمایت و تقویت قرار گیرند .

به گزارش برنا از اراک سید علی آقازاده در نشست در آیین همزمان پانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان و سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مرکزی اظهار داشت : از جمله فعالیت های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی بخش تعاونی ها ست که بیشترین حجم تبادلات اقتصادی و فعالیت های صنعتی و کشاورزی را نیز شامل می شود هر چند طی چهار دهه اخیر به اهداف مورد نظر دست نیافتیم اما نیاز است بر اساس سیاست گذاری های نظام جمهوری اسلامی برنامه تقویت تعاونی ها در دستور کار قرار گیرد ، هر چند طی سالهای اخیر این روند شتاب بیشتری گرفته است .

وی افزود : تولید کنندگان و صاحبان تعاونی استان مرکزی در بخش های صنعت و کشاورزی موفقیت های قابل قبولی کسب کردند و بخش تعاون استان نسبت به استان های دیگر از شرایط مناسب تری برخوردار است که جای تقدیر دارد .

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: شمار تعاونی های استان دو هزار و ۲۷۸ واحد است که ۲۱هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد کرده اند که در مجموع ۱۰درصد از بیمه شدگان کارگری استان را در برمی گیرد .

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان مبادلات تجاری استان گفت : سال گذشته حدود ۲۰میلیون دلار میزان صادرات غیر نفتی استان از سوی فعالین تعاونی های استان بود که در قیاس با سال های گذشته وضعیت مناسبت تری را نشان می دهد و مسئولان دستگاه های اجرایی استان مکلفند با رفع موانع و قوانین ضد و نقیض و پیچیده حمایت از تعاونی ها را در دستور کار قرار دهند تا شاهد رونق بیشتر میزان صادرات غیر نفتی استان باشیم .

مقام ارشد استان با اشاره به تحریم های پیش رو نیز بیان داشت : با توجه به افزایش تحریم های دشمن طی سه سال اخیر باید گفت به واسطه تعامل میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان دستگاه های اجرایی استان شاخص های اقتصادی استان وضعیت مناسبی دارد به گونه ای که میزان حقوق معوق کارگران مرداد سال گذشته ۵۸۰۰ نفر بوده و این در حالی است که مردادماه سال جاری به یک هزار و ۶۰۰نفر معادل ۶ برابر کاهش یافته است .

وی ادامه داد : از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان ۳۰۷ میلیون دلار بوده که ۱۲۰دلار آن مربوط به مردادماه است که طی سالهای گذشته این رقم در استان بی سابقه است .

استاندار مرکزی با اشاره به میزان مبادلات تجاری استان طی دولت های یازدهم و دوازدهم نیز گفت : از سال ۹۲ تاکنون میزان  صادرات غیر نفتی استان بیش از ۶ میلیارد دلار بوده که طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است و این مهم مرهون و ماحصل تعامل بخش دولت و خصوصی است.

آقازاده خاطر نشان کرد : سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از سوی بانک توسعه تعاون استان ۱۰۳درصد و بیش از تعهد بوده و بیشتر پرداخت تسهیلات به بخش تعاون معادل ۸۰درصد بوده  که جای تقدیر دارد و باید تقویت تعاونی های استان و حمایت از تولید مد نظر تمام مسئولین بیش از پیش قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز