وزیر راه و شهرسازی:

۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شد/تا پایان دولت بخش زیادی از آزاد راه اصفهان،شیراز به یاسوج افتتاح می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۳۲۰۹
۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شد/تا پایان دولت بخش زیادی از آزاد راه اصفهان،شیراز به یاسوج افتتاح می شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور از مرداد سال گذشته تاکنون تکمیل و آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمد اسلامی در آئین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان، اظهار داشت: ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و آسفالت می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: میانگین راه های آسفالت روستایی در کشور ۵۱ درصد است و تلاش می شود تا پایان فعالیت دولت رقم بویژه در نقاط کم تر توسعه یافته و محروم افزایش یابد.

اسلامی گفت: بر این اساس در کهگیلویه و بویراحمد مناطق و روستاهایی که بالای ۵۰ خانوار جمعیت دارند در اولویت نخست و بالای ۲۰ خانوار در اولویت دوم خواهد بود و بدون هیچ کم و کاستی متعهد به انجام آن هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به پروژه های جهش تولید، جاده ملی پاتاوه به دهدشت یک طرح راهبردی بوده و متعهد به بهره برداری از آن در سال جاری هستیم و با بهره برداری از آن تحولی چشمگیر در اقتصاد استان به وجود می آید .

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ایجاد آزاد راه ها و بزرگراه ها بر اساس میزان بهره برداری و ظرفیت تردد گسترش می یابد و این گونه نیست که فقط یک استان برخوردار شده باشد.

اسلامی افزود: اتصال آزاد راه اصفهان، شیراز به یاسوج در محاسبات عددی توجیه اقتصادی مثبتی ندارد اما در خصوص توسعه بزرگراهی این محور، تا پایان دولت بخش زیادی از آن افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات تکمیلی بزرگراه گچساران به خیرآباد امروز به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

اسلامی درباره فرودگاه یاسوج تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها تاکنون سه پرواز با هواپیمای بدنه متوسط به یاسوج انجام گرفته است و شرکت هواپیمایی بر اساس بررسی های فنی و عملیاتی به تصمیم دقیقی در خصوص ایمنی پرواز ها و افزایش پرواز ها با این هواپیماها به فرودگاه یاسوج تصمیم می گیرند.

وی ابراز داشت: فرودگاه یاسوج جزو سخت ترین فرودگاه های کشور است زیرا که در۲ طرف آن ارتفاعات وجود دارد و به طور مکرر استاندار پیگیر افزایش پرواز های این فرودگاه است .

 

نظر شما