مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان؛

هدف از برگزاری جشنواره تعاونی های برتر ترویج فرهنگ کارآفرینی  است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۲۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶۳
هدف از برگزاری جشنواره  تعاونی های برتر  ترویج فرهنگ کارآفرینی  است
 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت : در پانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی ، ۶در بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات به عنوان کارآفرین برتر استان برگزیده و تجلیل می شوند . 

به گزارش برنا از اراک محمدتقی آبایی هزاوه در پانزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی اظهار کرد: آغاز فعالیت رسمی تعاون در ایران را می‌توان به تصویب قانون تجارت در سال ۱۳۰۳شمسی دانست که موادی از این قانون به بحث در مورد تعاونی های تولید و مصرف پرداخته بود‌ اما به لحاظ تشکیل و ثبت فعالیت های تعاونی های رسمی می‌توان سال ۱۳۱۴ را آغاز فعالیت تعاونی های رسمی در ایران دانست .

وی افزود: اولین قانون تعاونب ایران در سال ۱۳۳۲ با الهام گرفتن از قوانین خاص دیگر کشورها تهیه شده بود به صورت لایحه قانونی به تصویب و در سال ۱۳۳۴ لایحه مزبور با اصلاحاتی از تصویب مجلس وقت گذشت و اولین قانون ایران تصویب شد.

آبایی بیان کرد: با توجه به افزایش تعاونی ها پس از پیروزی انقلاب می‌توان دریافت که ۵۰ درصد مجموع تعاونی های قبل از انقلاب،هرساله پس از پیروزی انقلاب تشکیل شده، میانگین تعانی های فعال تشکیل شده در کشور سالیانه دوهزار و ۳۵۰ تعاونی بوده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : مجموع شرکت های تعاونی کشور در پایان بهمن ۱۳۵۷ برابر با پنج هزار و ۹۷۵ واحد با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو بود و این در حالی است که در حال حاضر ۹۴هزار شرکت تعاونی فعال با اشتغال یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۰ نفر در سطح کشور وجود دارد که دو هزار و۸۰۰ تعاونی سهم استان مرکزی است.

وی تاکید کرد : در مجموع شمار تعاونی ها سه میلیون تعاونی می باشد که ۱۰درصد کل شاغلان جهان را تشکیل می دهند آبایی افزود : با ایجاد سامانه جامع روابط کار تمامی شرکت های تعاونی در این سامانه ثبت نام کردند که ۵۷ شرکت تعاونی حداقل امتیاز را کسب کردند و در نهایت ۱۵ تعاونی برتر انتخاب شدند و همچنین ۵۷ شرکت حقیقی و حقوقی نیز در سامانه کارآفرینان برتر ثبت نام کردند که در نهایت ۶ کارآفرین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات به عنوان کارآفرین برتر برگزیده شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۵۷ شرکت حقیقی و حقوقی نیز در سامانه کارآفرینان برتر ثبت نام کردند که در نهایت ۶ کارآفرین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند.

آبایی بیان داشت : سامانه شفافیت حدود یک ماه است که فعال شده و تمامی اطلاعات مورد نیاز مردم در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله تسهیلات مختلف، اعضای هئیت مدیره وجود دارد و باید اذعان داشت که انتخاب شرکت های تعاونی از سال آینده به صورت سیستمی انحام خواهد شد که نقش مهمی در افزایش رضایمتندی و پاسخگویی ارباب رجوعان را دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:از مجموع ۹۴ هزار تعاونی فعال در سطح کشور، ۲۸۰۰ تعاونی فعال سهم استان مرکزی است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد:  هدف از برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر و کارآفرینان،  ترویج فرهنگ کارآفرینی  است چرا که کارآفرینان و صاحبان تعاونی ها نقش بسیار مهمی در بهبود رونق اقتصادی و افزایش اشتغال دارند و می طلبد که حمایت های لازم در این راستا صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز