فراهم کردن شرایط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همه دستگاه های اجرایی

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۲۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۳۷۲۷
فراهم کردن شرایط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همه دستگاه های اجرایی
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: وظیفه همه دستگاه‌هاست که به منظور فراهم کردن شرایط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری هرچه بهتر سال تحصیلی در کنار آموزش و پرورش باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،محمد صادق معتمدیان روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس خراسان جنوبی و آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در هنرستان دخترانه شاهد سهام خیام بیرجند برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و از زیرساخت اینترنت بهره‌مند هستند.

وی افزود: تلاش بر این است که با انجام اقدامات فنی و زیرساختی لازم، در ۳۰۰ مدرسه باقیمانده نیز شرایط بهره‌مندی از شبکه ملی اطلاعات را فراهم کنیم. 

وی تصریح کرد: اقدامات مختلفی صورت گرفته تا در اقصی نقاط استان و حتی مناطق روستایی و مرزی، شرایط بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی ارتقای سطح نفوذ دیجیتال در استان را گام مؤثر دیگر در برخورداری خانواده‌ها از شبکه‌های صدا و سیما عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت، دانش‌آموزان می‌توانند به شبکه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند. 

وی گفت: در حوزه نفوذ دیجیتال تا پایان سال ۹۷ کل ایستگاه‌های فرستنده در استان ۴۴ مورد بود و تا هفته دولت امسال ۵۵ ایستگاه جدید را ایجاد کردیم.

معتمدیان ادامه داد: امسال در شرایطی سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود که همه دنیا از جمله ایران درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستند لذا امسال شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می‌کنیم.

وی گفت: شرایطی که در گذشته برای بازگشایی‌ مدارس وجود داشت، اکنون نیست و قطعا رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی باید مد نظر باشد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود علاوه بر امر تعلیم و تربیت، مراقبت از سلامت دانش‌آموزان نیز وظیفه خطیری است که باید مورد توجه همگان به ویژه مدیران و معلمان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس ضوابط و پروتکل‌های ابلاغی، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، گروه‌بندی و شناور بودن زمان ورود و خروج دانش‌آموزان از جمله تدابیری است که به صورت ملی اندیشیده و به مدارس ابلاغ شده و تصمیم‌گیری‌ها ملی است.

وی از توزیع ۲۰۰ هزار ماسک رایگان بین دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: سیاست دولت این است که حتی یک نفر در کشور از تحصیل باز نماند که تدابیر لازم برای مناطق محروم اندیشیده شده و تحقق این مهم نیازمند همت است.

معتمدیان افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و فناوری نوین از مهمترین نیازمندی‌ها است که در ماه‌های گذشته زیرساخت‌های فناوری را در استان ارتقا دادیم و آموزش ترکیبی را در مدارس خواهیم داشت تا همه بتوانند به فراخور شرایطی که دارند به محتواهای درسی دسترسی داشته باشند.

وی گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس، ظرفیت شبکه شاد، استفاده از بستر فضای مجازی، بهره‌گیری از شبکه‌های تلویزیونی و توزیع بسته‌های آموزشی در مناطق محروم که امکان بهره‌برداری از دیگر ظرفیت‌ها فراهم نیست، راهکارهایی است که برای ارائه آموزش در سال جدید دنبال می‌شود. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه‌هاست که به منظور فراهم کردن شرایط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری هرچه بهتر سال تحصیلی در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: سیاست کشور و ستاد ملی کرونا در بازگشایی مدارس، رعایت کامل ضوابط بهداشتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز