خبرگزاری برنا ماجرای محبوس شدن کودکان کار شاهین شهر را بررسی میکند:

اگر صدای کودکان شنیده نمیشد، فاجعه انسانی رخ میداد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۳۷۳۳
اگر صدای کودکان شنیده نمیشد، فاجعه انسانی رخ میداد
در پی انتشار خبری مبنی بر محبوس شدن تعدادی کودک کار در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان این خبر را تایید و وعده برخورد با متخلفین را داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ پنجشنبه هفته گذشته تعدادی از شهروندان شاهین شهر متوجه سر و صدای کودکانی شدند که از زیر زمین اداره بهزیستی به گوش می رسید.

آنها با هماهنگی آتش نشانی وارد این اداره شده و متوجه شدند تعدادی کودک کار که ساعاتی قبل آن ها از سطح شهر جمع آوری شده بودند، در زیرزمینی نمور و بدون نور محبوس شده‌اند. این خبر در فضای مجازی بازخوردهای زیادی را به همراه داشت و رسانه‌ها را بر این داشت پیگر صحت ماجرا باشند.

فرشاد بهزیستی

مرضیه فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که تیم بازرسی اداره کل بهزیستی استان اصفهان اکنون در آن اداره مستقر شده تا ابعاد موضوع را بررسی کند، گفت: این موضوع را تائید می کنم و این قول را به مردم می دهم که با متخلف یا متخلفین به طور جدی برخورد کنیم.

وی همچنین افزود: انتظار ما از مسئولان شهرستان شاهین شهر این بود که برای اجرای طرح ضربتی جمع آوری کودکان کار آن هم ساعت 23 شب پنجشنبه با اداره کل بهزیستی هماهنگی بیشتری می کردند تا ما بتوانیم برنامه ریزی درستی در این زمینه داشته باشیم.

فرشاد ضمن تاکید بر این که در صورت اثبات تخلف بهزیستی، عذرخواهی از این کودکان و مردم وظیفه اوست،بابت وقوع این اتفاق قول پیگیری موضوع و بررسی سریع و شناسایی و برخورد با متخلفین را داد.

انجمن پایان‌کارتن خوابی امید به عنوان سازمان مردم نهاد با حمایت خیرین و مردم سالهاست به موضوع ساماندهی کارتن‌ خواب‌های سطح استان اصفهان ورود پیدا کرده اما از حمایت سازمان و ارگان‌های دولتی محروم مانده است.

آماده خدمت رسانی به کودکان کار هستیم اگر متولیان امر دست یاری دهند

محسن انصاری در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه کاری که اداره بهزیستی شاهین شهر با کودکان کار انجام داده، غیر انسانی بوده است؛ گفت: اگر صدای این کودکان به گوش مردم نمی‌رسید و نجات و پیدا نمی‌کردند یک فاجعه انسانی رخ میداد.

کارتن خوابی

وی ادامه داد: سازمان مردم نهاد پایان کارتن خوابی امید توانایی انجام کارهای مردم نهادی را دارد و نمیتواند به حوزه کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی ورود پیدا کند. در انجمن پایان کارتن خوابی امید با توجه به شیوع ویروس کرونا، پذیرش جدید نداریم و از این بابت بسیار متاسف هستیم.

مدیر انجمن پایان کارتن خوابی امید تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان موظف است محلی را برای قرنطینه و غربالگری کارتن خواب‌ها تعیین کند تا  کارتن خواب‌ها قبل از پذیرش در گرمخانه، به مدت 14 روز در آن محل قرنطینه شوند، اما متاسفانه هیچ محلی را در اختیار انجمن قرار نداده است.

انصاری با اشاره به کوتاهی ارگان های دولتی از جمله شهرداری اصفهان، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سطح شهر اصفهان با توجه به مسائل اقتصادی پیش آمده، تعداد بچه های کار زیاد شده است. سه سال پیش کودکان کار توسط شهرداری و نیروانتطامی جمع آوری شده و جهت ساماندهی به انجمن پایان کارتن خوابی امید منتقل میشدند اما بعد از مدتی، بنای قدیمی ساختمان را بهانه کرده و همکاری خود را قطع کردند. متاسفانه بدنه ساختمان قدیمی است و شهرداری اصفهان محل مناسبی را در اختیار ما نگذاشته و ما مجبور هستیم با آنچه که در توان داریم به مددجویان کمک کنیم.

جمع آوری سلیقه‌ای کودکان کار، خلاف حقوق بشر است

وی ادامه داد: کار کردن حق کودکان نیست، بچه‌ها باید بازی کنند و آموزش ببیند. این جمع آوری هایی که سلیقه‌ای انجام می‌شود خلاف حقوق بشر است و باید راهکار ارائه شود. ما آمادگی کامل برای ساماندهی کودکان کار داریم اگر که دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.

مدیر انجمن پایان کارتن خوابی امید افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، 80 درصد کمک های مردمی کم شده است. در این راه تنها مانده‌ایم، زمستان نزدیک است و در تهیه اقلام بهداشتی  و واکسن آنفولانزا نیازمند یاری مسئولین و خیرین هستیم.

انصاری با اشاره به تعداد مددجویان حاضر در انجمن گفت: تا کنون 60 نفر در گرمخانه پذیرش شده‌اند. خوشبختانه مبتلا به کرونا نداشته‌ایم و قرنطینه را رعایت کرده‌ایم اما با توجه به نزدیک شدن به زمستان تعداد ممدجویان افزایش پیدا خواهد کرد و نمیتوانیم در شرایط کرونا پذیرش داشته باشم و شدیدا به محلی برای قرنطینه افراد جدید نیاز داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز