با حمایت صندوق کارآفرینی امید انجام شد:

کشت هزار و ۴٠٠ هکتار خار شتر در نهنبدان

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۰:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۴۱۸۷
کشت هزار و ۴٠٠ هکتار خار شتر در نهنبدان
بیکی از کشت یک هزار و ۴٠٠ هکتار خار شتر در نهنبدان خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه صندوق کارآفرینی امید با رویکرد بسیار خوب در جهت حمایت از اشتغال در شهرستان مرزی نهبندان برای ماندگاری جمعیت ما را همراهی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، «مجید بیکی» امروز (۱۵ شهریور) در دیدار با مدیرکل امور اداری صندوق کارآفرینی امید کشور، اظهار کرد: شهرستان نهبندان دارای دو بخش و دو نقطه شهری، ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهرستان در نقاط روستایی و ۴۰ درصد در نقاط شهری ساکن هستند بنابراین بافت روستایی و روستان شینی در نهبندان پر رنگ تر است.

وی با اشاره به وسعت ۲۶ هزار کیلومتر مربعی نهنبدان، گفت: نهبندان، شهرستان دوم استان به لحاظ وسعت و دارای ۱۷ درصد مساحت استان خراسان جنوبی است که ۲۸۷ نقطه روستایی دارد.

فرماندار نهبندان گفت: پراکندگی و وسعت زیاد در نهبندان، هزینه خدمت رسانی را بیشتر می کند چرا که در هر مترمربع زیر دو نفر زندگی می کنند.

بیکی با گذری به کمک های صندوق کارآفرینی امید در نهنبدان، گفت: این صندوق کمک های خوبی به شهرستان کم برخوردار و مرزی نهبندان داشته است، شهرستان نهبندان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های طبیعی خوبی است ولی زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری وجود ندارد، امیدواریم این صندوق به این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد.

فرماندار نهبندان از شهرستان نهبندان به عنوان قطب دامداری و شتر در استان خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: این شهرستان ۱۲ هزار نفر شتر  و  ۱۰ درصد شتر کشور را دارا است.

بیکی با اشاره به تفاهم نامه استانداری خراسان جنوبی برای اجرای طرح هاب منطقه ای شتر در استان، گفت: این طرح در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شده است ولی نقطه اصلی این طرح نهنبدان است، بنابراین احداث مرکز قرنطینه دام و مرکز فروش دام زنده در مراحل پایانی است.

وی از کشت یک هزار و ۴٠٠ هکتار خار شتر در نهنبدان خبر داد و گفت: امیدواریم مجموعه صندوق کارآفرینی امید با رویکرد بسیار خوب در جهت حمایت از اشتغال در شهرستان مرزی نهبندان برای  ماندگاری جمعیت ما را همراهی کند.

محمدی، مدیرکل امور اداری صندوق کارآفرینی امید کشور هم در این جلسه گفت: صندوق کارآفرینی آمید تلاش می کند تا از قشر جوانی که توانمند هستند ولی به لحاظ مالی نیازمند کمک های مالی دولت و موسسه های اعتباری هستند، حمایت کند. مدیرکل امور اداری صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید نگاه درآمد زایی ای ندارد، گفت: این صندوق در هر نقطه ای از کشور سعی می کند کاربردی و  مردم دار باشد لذا کمک به مردم روستاهای دور افتاده را فرصت خدمتگزاری می دانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز