پیام مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت قیام ۱۷ شهریورماه

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۱:۰۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۴۸۱۵
پیام مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت قیام ۱۷ شهریورماه
علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی قیام خونین 17 شهریورماه را تسلیت گفت .
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه وبویراحمد؛ علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در پیامی قیام خونین 17 شهریورماه را تسلیت گفت .
در پیام تسلیت علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد آمده است :

بسم رب الشهداو الصدیقین

هفده شهریور، روزی از شمار روزهای دیگرسال بود، ولی در آستانه انقلاب اسلامی، با فاجعه ‌ای که به دست نیروهای نظامی رژیم شاه پدید آمد، به عنوان لکه ننگی در عملکرد رژیم پهلوی ماندگار شد. این حادثه چنان دهشتناک بود که بیگانگان هم آن را «جمعه سیاه» دانستند.

قیام خونین 17 شهریور که به فرموده امام خمینی(ره) جمعه سیاه نام گرفت یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله تهران را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت کردند که تا روزگار باقی است ، نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش‌قراولان فجرآفرین خواهد درخشید و نقطه عطفی در تعیین مسیر و جهت انقلاب اسلامی ایران بود.
یوم ‌اللّه هفده شهریور، از نمادهای مقاومت، شجاعت و ایستادگی ایرانیان در حکومت پهلوی است. روزی که به تعبیر رهبرکبیر انقلاب، روز خداست. از سوی دیگر، جمعه سیاه، گزارشگر جنایت‌های شاهنشاهی و اعمال ضداسلامی و غیرانسانی رژیم پهلوی است که با عنوان آزادی و استقلال کشور، در مسیر حذف دین از جامعه دینی می ‌کوشید.

بی تردید، قیام ۱۷شهریور یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی است . هفده شهریور، روز حماسه ملت ایران بود؛ روزی که در آن، خون های بسیاری بر زمین ریخته شد و از ثمره آن، درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست. مردم دلیر و شجاع، جوانان غیور و با ایمان، مرد و زن، و پیر و جوان، همه و همه در این روز چون سیلی خروشان به خیابان ها جاری گشته و بر ضد رژیم پهلوی شعار دادند و مخالفت آشکار خود را اعلام داشتند. آنان در حمایت از امام، از جان شان گذشتند تا مردم ایران پیروز و سربلند باشند.

اکنون در آستانه چهل و دومین سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای ۱۷ شهریور ماه سال ۵۷ را گرامی می داریم و بر روان پاک آنان و روح پرفتوح امام شهیدان درود می فرستیم و یک بار دیگر با آرمان های انقلاب، شهدا، امام و رهبری پیمان دوباره می بندیم و از درگاه خداوند سبحان در سایه توجهات حضرت ولی عصر ارواحناله الفداء و در تاسی به منویات مقام معظم رهبری برای همه یادگاران دفاع مقدس بویژه رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده محترم شهدا و ایثارگران آرزوی سلامتی و توفیق بیشتر مسئلت نموده و برای دولتمردان نیز در مسیر خدمت و عزت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امید موفقیت روزافزون دارم.

راهشان پر رهرو و نامشان در قاموس شاهدان انقلاب، پر رنگ و مزّین باد.

سید محمد تقی علوی

مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز