آغاز طرح رهگیری توزیع کنندگان سیگار در بوشهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۲:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۵۴۳۴
آغاز طرح رهگیری توزیع کنندگان سیگار در بوشهر
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز طرح ملی رهگیری توزیع کنندگان و خرده فروشان سیگار در کشور خرید، فروش، حمل و نگهداری این کالای دخانی بدون شناسه رهگیری در این استان ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ابوالقاسم محمدزاده روز سه‎شنبه در این ارتباط افزود: توزیع‌کنندگان سراسری، استانی و خرده‌فروشان سیگار باید شناسه‌ رهگیری کالای خریداری شده را در هنگام دریافت آن استعلام و در صورت پاسخ منفی، آن بخش از سیگارهای خریداری شده بدون شناسه را به فروشنده مرجوع کنند.

او بیان کرد: فروشنده سیگار نیز ملزم به بازپس‌گیری آن بخش از سیگارهای فروخته شده از خریدار است.

محمدزاده اظهار داشت: امکان استعلام اصالت شناسه رهگیری، در نرم‌افزار تلفن همراه سامانه جامع تجارت فراهم شده که این نرم‌افزار از طریق فروشگاه نرم‌افزاری «بازار»، «مایکت» و یا لینک مستقیم http://bit.ly/NTSW-App قابل دریافت است.

محمدزاده تاکید کرد: در صورت مشاهده و کشف سیگار با شناسه رهگیری نامعتبر از سوی نهادهای متولی نظارت و بازرسی در واحدهای صنفی، انبارها و مراکز نگهداری و یا فرایند حمل سیگار، مسئولیت اصلی آن به عهده مالک سیگار بوده و با وی مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.

او گفت: توزیع‌کنندگان سراسری و استانی سیگار ملزم هستند همانند گذشته، فرایندهای تایید خرید و انتقال مالکیت و مکان در سامانه جامع تجارت را براساس شناسه کالا انجام دهند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر ادامه داد: تمامی توزیع‌کنندگان سراسری، استانی و خرده‌فروشان سیگار، ملزم هستند تا ابتدای اسفندماه به مدیریت خرید و فروش محصولات خود جهت اتمام سیگارهای بدون شناسه رهگیری موجود در سطح عرضه، انبارها و مراکز نگهداری اقدام کنند.

محمدزاده عنوان کرد: در صورت کشف سیگار بدون شناسه رهگیری پس از تاریخ‌های اشاره شده در سطح عرضه، انبارها و مراکز نگهداری یا فرایند حمل، با سیگارهای کشف شده بدون شناسه رهگیری مطابق با ضوابط اختصاصی محصولات دخانی موضوع ماده ۲ دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌‌شود.

نظر شما