رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

روند افزایش موارد مثبت و بستری بیماران کرونایی در بویراحمد نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۵۸۶۵
روند افزایش موارد مثبت و بستری بیماران کرونایی در بویراحمد نگران کننده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد وگفت: 257 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد 130 نفر مبتلای قطعی می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان پناه با اشاره به اینکه 25 بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 5 هزار و 89 مورد گزارش شده است.

دکتر یزدان پناه اظهار داشت: از 276 جواب دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، بیشترین درصد و موارد مثبت در طی ٦ ماه گذشته گزارش شده است که مربوط به شهرستان های بویراحمد( 62 درصد) ، کهگیلویه (12درصد) ، بهمئی (10درصد) و گچساران(9 درصد) بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌های آلوده را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، در تجمعات شرکت نکرده و مسافرت به شهرها و استانهای مجاور نداشته باشند.

وی عنوان کرد: همچنین از مردم عزیز استان تقاضا داریم که برای ملاقات با بیماران، در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها حضور پیدا نکنند و با پیامک و تلفن جویای سلامتی عزیزان خود باشند.

دکتر یزدان پناه یادآور شد: استان در مرحله عبور از پیک اول کرونا است که می تواند لطمات جبران ناپذیری به سلامت و جان مردم استان وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه روند افزایش موارد مثبت و بستری ها در بویراحمد نگران کننده است و باعث افزایش مرگ و میر در طی هفته های آینده می شود.

 

نظر شما