استاندار در جشنواره شهید رجایی:

حجم پروژه‌ها هفته دولت در سال ۹۹ بی سابقه بوده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲۱
حجم پروژه‌ها هفته دولت در سال ۹۹ بی سابقه بوده است
معتمدیان بیان کرد: با توجه به اینکه این توفیقات در شرایطی بسیار سخت به لحاظ کمبود اعتبارات حاصل شد، لذا انتظار می‌رود مدیران در راستای شفاف‌سازی، خدمات ارائه شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ محمد صادق معتمدیان در بیست و سومین جشنواره استانی شهید رجایی اظهار داشت: حجم پروژه‌ها هفته دولت و اعتباراتی که برای تحقق آنها هزینه شده است در نوع خود بی‌سابقه بود و حکایت از تلاش شبانه‌روزی مدیران در حوزه‌های مختلف دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این توفیقات در شرایطی بسیار سخت به لحاظ کمبود اعتبارات حاصل شد، لذا انتظار می‌رود مدیران در راستای شفاف‌سازی، خدمات ارائه شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که فرهنگ خدمت‌رسانی را به فرهنگ سازمانی تبدیل کنیم و این موضوع باید در بین کارکنان دستگاه های اجرایی نهادینه شود گفت: در راستای خدمت رسانی بهتر، تقویت روحیه جهادی باید به همه بدنه دستگاه های اجرایی تسری پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ساختار تعریف شده در دستورالعمل‌های مرتبط با جشنواره شهید رجایی و خدمات ارزنده دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی و نظامی و انتظامی در استان اظهار داشت: خدمات شایسته و قابل توجهی که در سال ۹۸ صورت گرفت، سبب شد با وجود همه بسترهای ناامنی از جمله مرز طولانی با افغانستان و حضور در مسیر ترانزیتی، خراسان جنوبی، یکی از امن‌ترین استان های کشور باشد.

وی یادآور شد: این امنیت موجود در استان، زمینه رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی را برای همه دستگاه‌های اجرایی فراهم کرده است.

معتمدیان به تشریح توفیقات استان در زمینه‌های سیاسی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پرداخت و گفت: در حوزه سیاسی با ادای وظیفه دستگاه های تأثیرگذار، در انتخابات سال گذشته با حضور ۶۷ درصدی مردم، خراسان جنوبی، دومین استان به لحاظ حجم مشارکت مردم و سلامت انتخابات بود.

وی اضافه کرد: این استان، همواره به لحاظ همراهی مردم، تلاش‌های خیرین، فعالیت‌های مطلوب مؤسسات خیریه و همت نیروهای جهادی از مناطق پیشرو در حوزه های اجتماعی است.

وی افزود: در حوزه عمرانی نیز با وجود همه محدودیت‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه سال‌های اخیر، دستگاه‌های اجرایی کارنامه درخشانی از خود به جاگذاشتند و این توفقیات همچنان ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با ریل‌گذاری‌های خوبی که صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های حاکمیتی و نیز سرمایه‌گذاری شرکت‌های کلان اقتصادی از جمله ایدرو، ایمیدرو، شستا و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا و تلاش مضاعف مدیران دستگاه های اجرایی در سال ۹۸، اشتغالزایی مطلوب و پویایی در حوزه اقتصادی را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی نیز ضمن عمل به وظایف خود و صیانت از بیت‌المال، با مساعدت و همکاری با دستگاه‌ها به پیشرفت پروژه‌ها کمک کردند.

معتمدیان با بیان اینکه در جشنوار شهید رجایی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: یکی از گزینه‌های مطرح در این ارزیابی‌ها، لحاظ کردن نظرات مردم و میزان رضایت‌مندی آنها از نحوه خدمات‌دهی دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به تفاوت دو مقوله مطالبه‌گری و مطالبه‌سازی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که در استان دنبال شده، این است که مطالبه‌گری قانون مدارانه و هدفمند را به مردم آموزش دهیم، در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده و مدیران و رسانه ها کمک کردند تا فرهنگ مطالبه‌گری در مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی سال گذشته به دلیل رضایت مردم از خدمات ارائه شده از استان‌های برتر در سطح کشور بود.

در پایان این آیین ۱۸ دستگاه برتر استان در چهار حوزه شاخص های عمومی و اختصاصی بر مبنای گروه بندی(بند ج-۱-بخشنامه جشنواره شهید رجایی)، شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر مبنای بالاترین میزان رشد دو ساله، اقدام برجسته در محور برنامه‌های اصلاح نظام اداری و یا فعالیت‌های تخصصی دستگاه و همچنین اقدامات برجسته تقدیر شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز