طی مراسمی؛

تفاهم نامه همکاری هلال احمر خراسان جنوبی با ستاد اقامه نماز منعقد شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۹۲۴
تفاهم نامه همکاری هلال احمر خراسان جنوبی با ستاد اقامه نماز منعقد شد
طی مراسمی با حضور متولیان، تفاهم نامه همکاری فی مابین ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با هلال احمر استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، طی مراسمی با حضور متولیان، تفاهم‌نامه همکاری حول سه محور و ۲۲ بند فی مابین ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی و هلال احمر استان به امضا رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اهداف و رسالت های هلال احمر بیان کرد: همگانی کردن آموزش های هلال احمر یکی از چشم اندازهای جمعیت است.

محمد رضا رضایی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز ظرفیت مناسبی برای ارائه آموزش های امدادی است، گفت: امید است بتوانیم با امضای این قرارداد علاوه بر افزایش سطح دانسته های امدادی مردم، در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز گام های موثری برداریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این مراسم بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های موجود، هر ساله تفاهم نامه هایی بین جمعیت هلال احمر و ستاد اقامه نماز امضا می شود.

حجت الاسلام علی محمد درویشی ادامه داد: با توجه به بومی سازی برنامه های مصوب سال جاری، این تفاهم نامه در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه شاخص های ارزیابی هلال احمر در امر ترویج فرهنگ نماز در این تفاهم نامه قید شده است، گفت: کلیه واحد های جمعیت هلال احمر استان در پایان سال بر اساس عملکرد و اقداماتشان و شاخص های مذکور در این تفاهم نامه ارزیابی می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: هلال احمر خراسان جنوبی در ارزیابی های سال ۹۷ حائز رتبه اول و طی سال گذشته هم حائز رتبه های برتر در کشور شده است.

حجت الاسلام درویشی بیان کرد: این تفاهم نامه با ۲۲ بند حول سه محور شامل مدیریتی_ تمهیدی، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و تبلیغی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه نقشه راهی بوده که از مرجعی قانونی و حاکمیتی ارائه می شود، افزود: همچنین با توجه به شاخص های ارزیابی این تفاهم نامه، رقابتی مثبت بین جمعیت های هلال احمر ایجاد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز استان ضمن ابراز رضایت از اجرای برنامه های جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز خاطر نشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه بومی کردن برنامه ها  و استفاده از ظرفیت درون دستگاهی جهت گسترش و تحقق بهتر برنامه های ستاد اقامه نماز می باشد

حجت الاسلام حسین کمیلی از اجرای طرح های توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین جامعه هلال احمر خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای بومی کردن برنامه ها در سه محور و ۲۲ بند به امضا رسید.

وی با اشاره به پیام رهبر فرزانه انقلاب در اجلاس های نماز بیان کرد: با توجه به پیام رهبری، مدیران باید به امر نماز توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام کمیلی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، اقامه نماز جماعت باشکوه در دستگاه ها، تشکیل مستمر و منظم جلسات شورای اقامه نماز و شناسایی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها در راستای مشارکت در امر مسجد سازی در مناطق محروم از جمله آیتم های این تفاهم نامه است.

وی افزود: برگزاری نشست تخصصی نماز ویژه مدیران میانی و پایه دستگاه، برگزاری دوره آموزش آداب، اسرار و احکام نماز ویژه کارکنان، برگزاری دوره آموزشی با موضوع معارف نماز و مهدویت ویژه کارکنان و تولید آثار هنری با موضوع نماز و مهدویت از دیگر آیتم های این تفاهم نامه است. 

گفتنی است در پایان مراسم پس از امضای تفاهم نامه حجت الاسلام کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با پوشیدن کاور هلال احمر عضو داوطلب جمعیت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز