برگزاری نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۰:۳۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۶۳۸۸
برگزاری نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد
نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل و امورات در حیطه ی سرمایه گذاری استان با حضور صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ، برخی مدیران دستگاههای اجرایی ، نمایندگان دستگاههای اجرایی و متقاضیان سرمایه گذاری داخلی در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست، گفت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی مقوله ی بسیار مهم و اثر گذاری است که در استان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد و در این راستا تا کنون اقدامات و هماهنگی های بسیار خوبی در این مرکز صورت گرفته است .

آرام افزود: تمام تلاش و همت ما  بر این است که بتوانیم برای بهبود فضای کسب و کار و همچنین راه اندازی چرخه تولید اقدامات لازم را با برنامه ریزی صحیح انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشستهای مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان فرصت بسیار ویژه و مناسبی در راستای حمایت از سرمایه گذاران میباشد، افزود: با ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و حضور نمایندگان متولی صدور مجوز سرمایه گذاری از بوروکراسی و تاخیر در روند مجوز ها و استعلامات جلوگیری و روند صدور مجوز با سهولت و تسریع بیشتری جریان پیدا میکند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: نشستهای مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی به صورت مستمر و منظم برگزار میگردد و مشکلات متقاضیان سرمایه گذاری در این جلسات مطرح و تصمیمات کارشناسی شده  با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای مربوطه در این راستا اتخاذ میگردد که همین امر موجب تسهیل در حل مشکلات سرمایه گذاران میشود.

آرام بیان داشت:با توجه به اینکه استان بعنوان طرح پایلوت دامپروری از طریق سازمان سرمایه گذاری کشور شناخته شده است و مطالعات آن در حال بررسی می باشد میطلبد که سرمایه گذاران دراستان  در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

وی همچنین برخی از مشوق های سرمایه گذاری در استان را از جمله : معافیت های مواد 81، 132 و ... قانون مالیاتهای مستقیم  ، واگذاری اراضی ملی جهت سرمایه گذاری ، تسهیلات با بهره کم ، زمین آماده در شهرک های صنعتی که زیر ساخت آنها آماده می باشد عنوان کردند.

آرام نیز به برخی از موانع سرمایه گذاری از جمله فراهم نبودن زیر ساخت های حمل و نقل هوایی ، ریلی و وجود معارضات اجتماعی متعدد اشاره نمود.

در پایان این نشست تعدادی از طرح های متقاضیان سرمایه گذاری داخلی در استان در زمینه های گردشگری  ،دامپروری و پرورش شتر مرغ مطرح گردید و نمایندگان دستگاههای متولی صدور مجوز در این باره بحث و بررسی های لازم را به عمل آوردند و تصمییمات لازم در راستای رفع مشکل و تسریع در صدور مجوز برای سرمایه گذاران اتخاذ گردید.

 

نظر شما