مروری بر اتفاقات تلخ و شیرین تنها نماینده والیبال استان در لیگ برتر؛

از بی مهری تا همدلی

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۵۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۷۱۴۹
از بی مهری تا همدلی
نماینده والیبال استان که تا همین چندی پیش از آن به عنوان پدیده لیگ برتر یاد می شد به دنبال دستور سازمان بازرسی مبنی بر عدم باشگاه داری شهرداری ها در سطح حرفه ای، به فرزند سر راهی ورزش بدل شد به طوری که علی رغم پیگیری های مدیران ورزش استان و استانداری، هیچ مجموعه ای در شهر صنعتی اراک حاضر نشدند این تیم را به فرزند خواندگی قبول کند؛ همه این روزهای بد برای بلند قامتان اراکی در حالی رقم می خورد که شهرداری های دیگر کشور همچنان در رشته های مختلف در میادین ورزشی حاضر می شدند؛ در این میان یک نکته در ذهن عبور می کرد آن هم شائبه سیاسی بودن تصمیمات برای باشگاه شهرداری.

به گزارش برنا از اراک ، اما اهالی والیبال در تمام این مدت صورت خود را با سیلی سرخ نگهداشتند تا قصه پر غصه آنها با حذف از لیگ برتر به خاطر پرداخت نشدن ورودی مسابقات، تکمیل شد. اما درست وقتی همه دلسرد شده بودند، رایزنی ها و تلاشها برای بازگشت اراک به سطح اول والیبال شروع شده بود و موجی از همدلی برای احیای “شهروند” به راه افتاد تا بالاخره هفته گذشته خبری خوش از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی بارقه های امید را در بین والیبال دوستان زنده کرد.

برای بررسی آخرین وضعیت شهروند در لیگ پیشرو، گفتگویی انجام داده ایم با مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی و رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک؛ آنچه در پی می آید ماحصل این گفتگو است.

حضور در لیگ برتر، نشانه توسعه ورزشی است


مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی  گفت: حضور تیم والیبال ” شهروند ” اراک در لیگ برتر قطعی شد که این مهم ماحصل تلاش و پیگیری مسئولین اداره کل ورزش و جوانان با فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران، تعامل و مساعدتهای شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک و همچنین استانداری مرکزی است .


عابد حقدادی در گفتگو با برنا  افزود : حضور تیم والیبال استان در لیگ برتر یکی از مهمترین برنامه های استان است که با رایزانی های صورت گرفته این امر محقق شد.


وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان حامی حضور تیم های ورزشی در لیگ برتر است، عنوان کرد: رشته والیبال از پرمخاطب ترین رشته های ورزشی در کشور محسوب می شود و حضور در لیگ برتر، نشانه توسعه این رشته ورزشی است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن تاکید بر اینکه باید تمام تلاش ها برای بقای تیم در لیگ برتر صورت گیرد، تصریح کرد: تیم والیبال ” شهروند ” اراک به عنوان نماینده شایسته استان در لیگ برتر والیبال حضور پیدا می کند که امید است اسپانسرهای تیم، حمایت های‌مالی خود را داشته باشند تا شاهد حضور نماینده قدرتمندی از استان باشیم و با حضور تیم های فوتبال، والیبال و هندبال در لیگ برتر امسال شاهد درخشش ورزشکاران خوب و شایسته استان در میادین ورزشی کشور بوده و برگ زرینی دیگر بر افتخارات ورزش استان اضافه شود.


مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد با درج و انعکاس اخبار غیر رسمی و ناامید کننده ، یا زود قضاوت کردند و یا اینکه تمایل چندانی برای حضور نماینده استان به لیگ برتر را نداشتند اما خوشبختانه همین امر سبب شد که تعامل ، همدلی و همکاری مسئولان استانی ، بیشتر شود و حضور نماینده والیبال استان در لیگ برتر قطعی شود.


شورا برنامه حمایتی و مساعدت مالی به تیم های ورزشی را در دستور کار خود دارد


رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت : تیم های لیگ برتری سفیر و معرف مناسبی برای معرفی هویت کلانشهر اراک به سایر استانها هستند و از این رو حمایت های لازم از این تیم ها انجام می شود.
مرتضی سورانه در گفتگو با برنا  افزود: اعتبارات مالی شورای اسلامی شهر در راستای مساعدت به تیم های ورزشی محدود است و پاسخگوی انتظارات تیم های ورزشی نیست، اما شورا برنامه حمایتی و مساعدت مالی به تیم های ورزشی را در دستور کار خود دارد .


وی تاکید کرد: برنامه حمایتی شورای اسلامی شهر به گونه ای نیست که تمام هزینه های تیم ورزشی را پرداخت کند اما بر اساس شیوه نامه ای که از سوی شورا تنظیم و به تصویب خواهد رسید، انجام می شود، اما به طور حتم حمایت از تیم های لیگ برتری در اولویت هستند چرا که برای استان و شهرمان افتخار آفرین و مایه مباهات هستند .


رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد : ارائه و تصویب شیوه نامه حمایتی شورا از تیم های ورزشی بر مبنای موجودی و بودجه شورا و نه آنچه برخی افراد از بیرون آرزو می کنند، است؛ اما به طور قطع شورای اسلامی شهر در راستای حمایت های از تیم های لیگ برتری که افتخار آفرین و معرف هویت شهر اراک هستند، از هیچ کوششی دریغ نمی کند.


******


آنچه در این گفتگو ها مشهود است شنیده شدن آهنگ هم دلی برای توسعه و پیشرفت ورزش استان است ، همان آهنگی که نقش پررنگی را در صعود تیم فوتبال آلومینیوم به لیگ برتر ایفا کرد.

 

نظر شما