آغاز عملیات مقابله با آلودگی در اطراف جزیره خارک

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۱:۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۷۱۷۴
آغاز عملیات مقابله با آلودگی در اطراف جزیره خارک
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاک‌سازی لکه نفتی در غرب سکوی نفتی ابوذر در اطراف جزیره خارگ آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمد قاسمی گفت: به دنبال دریافت تصاویر ماهواره‌ای از مرکز کمک‌های متقابل در موارد اضطراری در دریا مبنی بر مشاهده لکه آلودگی در غرب سکوی نفتی ابوذر، بلافاصله برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای مهار و پاکسازی آلودگی نفتی انجام شد.

او افزود: در این زمینه عملیات بارگیری تجهیزات مقابله با آلودگی شامل بوم فراساحلی و اسکمیر و بیش از ٣٠ بشکه مواد امحا کننده دیسپرسنت بر روی شناور خلیج فارس انجام شد و کارکنان عملیات مقابله با آلودگی دریا به همراه این تجهیزات به موقعیت گزارش شده اعزام شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: همچنین هماهنگی برای اعزام یدک‌کش از بندر امام انجام شده و شناور ناجی ۸ در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد از بندر خارگ برای پایش آلودگی به موقعیت اعزام شد.

او عنوان کرد: ساعت ۷:۳۰ صبح ناجی ۸ لکه آلودگی را به صورت وسیع و پراکنده مشاهده کرد و همزمان شناور صبور٢ از بندر امام خمینی برای مشارکت در عملیات مهار و پاکسازی به موقعیت اعزام شد.

قاسمی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده عملیات بوم‌اندازی و استفاده از امحاکننده‌های شیمیایی به‌وسیله یدک‌کش‌های مجهز به بازوی پاشش مواد زایل کننده نفت در دستور کار قرار دارد.

او گفت: اکنون نیز بررسی برای مشخص کردن منشا آلودگی نفتی خلیج فارس در دست اقدام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز