معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی؛

امسال مراسم راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت /با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد / فعلا تعطیلی در دستور کار نیست

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۲:۵۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۶
امسال مراسم راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت /با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد / فعلا تعطیلی در دستور کار نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: امسال هیچ مراسمی تحت عنوان راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت.

به گزارش برنا از اراک، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به خیز مجدد بیماری کووید ۱۹ در کشور و در برخی از استان‌ها، اظهار کرد: این شرایط نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان استانی است، با توجه به پیش بینی‌های وزارت بهداشت درخصوص نتایج سفرهای دو هفته گذشته و خیز مجدد بیماری، باید اهتمام ویژه در کنترل بیماری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در برخی از استان ها روند بستری و فوت تفاوت معناداری داشت گفت: در استان مرکزی نمودار فوتی و بستری به هم نزدیک تر است و با توجه به اینکه هر چه فاصله بستری و فوت بیشتر باشد شرایط بهتر است، لازم است علل شرایط موجود بررسی شود تا در صورت لزوم تصمیماتی اتخاذ شود تا این فاصله در استان بیشتر شود، همچنین روند افزایشی در ساوه داریم که باید مجموعه مدیریت شهرستان همتی در راستای کنترل بیماری در این شهرستان داشته و نقاط ضعف را پوشش دهند تا دچار چالش نشویم.

اکرمی در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا، گفت: هنوز توزیعی در سطح ملی انجام نشده و در صورت آغاز توزیع، استان مرکزی پیگیر تامین نیاز خواهد بود.

اکرمی با اشاره به در پیش ‌رو بودن راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مسئله راهپیمایی مطرح شد و تصمیم بر این شد که برگزاری این راهپیمایی به طور کامل در داخل کشور و عراق اکیدا ممنوع باشد و امسال مراسمی تحت عنوان راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت و تمامی دستگاه‌های مرتبط باید وضعیت را مدیریت کنند تا توقعی در این رابطه ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های محرم و صفر تا پایان ماه صفر لازم‌الاجراست و هرگونه برگزاری مراسم باید در چارچوب پروتکل ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم را نگران کنیم، اما باید واقعیات را بیان کنیم، افزود: روزهای سخت‌تری پیش‌رو داریم، با شروع فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا در کنار شیوع ویروس کرونا، شرایط دشوار می‌شود و لازم است در این شرایط توجه جدی تری به پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه صورت بگیرد.

اکرمی بر توجه و پیگیری آموزش جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی حتما باید برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی خود را مدنظر قرار دهد و در جلسه آتی این پیشنهادات و موارد آموزشی، به صورت تخصصی مطرح و تصمیم گیری شود، همچنین ادارات ظرف مدت یک هفته موارد اطلاع رسانی در مجموعه را به انجام برسانند و در صورت اهمال مدیران باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به لزوم برخورد جدی با متخلفان در حوزه پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: وقتی پیش‌بینی می‌شود که شرایط سختی را خواهیم داشت باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در سطح استان همچنان پاساژها، نانوایی‌ها و ترمینال‌های مسافربری کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش چک لیستی در اختیار دارد که قطعا در امر نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی در مدارس مورد استفاده قرار گیرد، هفته آینده از مدارس مختلف بازدید و گزارش به ستاد منتقل شود تا نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت شود.

اکرمی با بیان اینکه طبق نظر سازمان بهداشت جهانی هیچ چشم‌اندازی در خصوص خاتمه این بیماری وجود ندارد، گفت: نمی دانیم چه زمانی این ویروس از بین برود و زمانی که چنین چشم اندازی وجود ندارد باید با رعایت مسائل بهداشتی خود را برای هر شرایطی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در هر جلسه، گزارشی از وضعیت کشور، استان‌های همجوار و استان مرکزی ارائه کند تا امور براساس گزارشات دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تعطیلی باید آخرین راه حل باشد نه اولین راه حل، افزود: اگر هر نوع مراسمی داشته باشیم، اما در مسیر اجرای پروتکل‌های بهداشتی حرکت کنیم خطری متوجه مردم نیست، اما اگر پروتکل ها رعایت نشود حضور ۵ نفر در کنار هم نیز مشکل ساز خواهد بود، اولین راهکار رعایت پروتکل‌هاست و در خصوص انواع کلاس‌های آموزشی و درسی باید رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار گیرد، بر این اساس فعلا تعطیلی در دستور کار نیست، البته طبق گزارش اعلام شده از آموزش و پرورش ۶۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری در مدرسه مشغول تحصیلند و تاکنون موردی از ابتلا در این یک هفته بازگشایی نداشته ایم. در خصوص تالارها نیز ستاد ملی تصمیمی نگرفته و نمی توان فراتر از تصمیمات ستاد عمل کرد.

اکرمی در خصوص روند استفاده از دو میلیون تن الکل موجود در استان و کارگاه تولید دستکش در تفرش خواستار برگزاری جلسه و تعیین تکلیف شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز