رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

هیچ کدام از مدارس ایران استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای بازگشایی در شرایط کرونایی را ندارند

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۷:۵۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۷۴۹۶
هیچ کدام از مدارس ایران استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای بازگشایی در شرایط کرونایی را ندارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکید حوزه سلامت استان بر آموزش مجازی برای دانش‌آموزان است و با توجه به شرایط کنونی استان بهتر است از برگزاری هرگونه اجتماع در هر طیف و قشری خودداری شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی افزود: تجربه ۶ ماهه اخیر در امر مقابله با ویروس کرونا نشان داده که با وجود تلاش‌ فراوان برای رعایت پروتکل‌ها بهداشتی وتوجه به این موضوع،  روند بیماری و فوت شدگان ناشی از آن با افزایش همراه است.

وی بیان کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۲ روز گذشته در استان مرکزی روند افزایشی داشته به گونه‌ای که بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مجدد برای بستری این بیماران فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در این استان مورد توجه قرار گرفت اما پس از ۲ هفته از برگزاری این آیین‌ها، باز هم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان چشمگیر شده است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: با بازگشایی مدارس به‌شکل حضوری هم،  دورنمای خوبی دیده نمی‌شود و به طور قطع در چند هفته آینده و با وجود شرایط نارنجی این استان و قرمز بودن چند شهر استان مرکزی، یک پیک جدید دیگر رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی استانداردهایی را برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اعلام کرده اما هیچ کدام از مدارس ایران این شرایط و استانداردها را ندارند و باید آموزش غیرحضوری بر آموزش حضوری ارجح داده شود، زیرا استان مرکزی توانایی مواجه با بحران‌های احتمالی این بیماری را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: هنوز این واکسن در کشور توزیع نشده و واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان بهداشت و درمان هم تزریق نشده است.

دکتر جمالیان بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه، پس از توزیع واکسن در داروخانه‌های خصوصی، این دارو  با ارایه کارت ملی به افراد بالای ۶۰ سال داده می‌شود و هنوز دستوالعمل نهایی آن اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: نگرانی‌ زیادی در خصوص آنفلوآنزا وجود ندارد زیرا تا هیچ زمانی مردم به این اندازه رعایت موراد بهداشتی را نداشته‌اند و به نظر می‌رسد با زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله‌ بهداشتی آمار ابتلا به این ویروس از سال‌های گذشته به مراتب کمتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: بیشترین نگرانی‌ در خصوص تهاجمی شدن ویروس کرونا است که امیدمی‌رودکه در سایه توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پاییز و زمستان کم خطری سپری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز