معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

راهپیمایی اربعین در استان مرکزی لغو شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۱:۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۷۷۸۲
راهپیمایی اربعین در استان مرکزی لغو شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، راهپیمایی اربعین امسال در این استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش برنا از اراک ،  بهروز اکرمی در ستاد اربعین استان مرکزی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: اولویت در راهبردهای رفتاری تمام بخش‌ها حفظ سلامت شهروندان است و با توجه به شرایط کنونی استان در شیوع کرونا راهپیمایی اربعین که در زمره اجتماعات انسانی است در استان برگزار نمی‌شود و باید برنامه‌های این ایام را به سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی و تبیین قیام امام حسین(ع) هدایت شود.

وی ادامه داد: اربعین تنها یک آیین پیاده‌روی نیست بلکه مفاهیم معنوی و پیام این روز بسیار ارزشمند است و باید در هر شرایطی گرامی داشته شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از فضای مجازی برنامه‌هایی را تدوین کنند که ضمن حفظ سلامت مردم در راستای انتقال فرهنگ عاشورایی و پیام اربعین باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: هر گونه اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های اربعین حسینی باید از سوی ستاد استانی انجام شود و دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از انعکاس اخبار متفاوت در جامعه باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.

اکرمی بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز فرمانداران باید ستادی با راهبری فرمانداران برای اربعین تشکیل دهند و برنامه‌های خود را مطابق با ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تدوین و در اجرایی آن‌ها نیز نظارت گسترده داشته باشند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا فرصتی را ایجاد کرد تا نسبت به تکمیل و راه‌اندازی زیرساخت‌های مختلف در استان‌های هدف کشور عراق انجام شود که باید در اجرای این مهم از ظرفیت خیران به بهترین  شکل ممکن استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نسبت به تشکیل کمیته سلامت در ستاد اربعین این استان تاکید کرد و گفت: نیاز است که تمهیداتی اندیشیده شود تا نذورات مردمی در اربعین امسال به سمت و سوی سلامت محور  از قبیل اهدای ماسک، لوازم بهداشتی و پشتیبانی از کادر درمان هدایت شود.

اکرمی تاکید کرد: در نتیجه شیوع ویروس کرونا شمار قابل توجهی از اقشار مختلف مردم بیکار شده و اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین باید کمیته‌ای موسوم به کمک مومنانه تشکیل و نذورات مردمی را جمع‌آوری و به این قشر از جامعه اهدا شود.

 

نظر شما