معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی:

واکسن آنفولانزا تا پایان شهریور ماه در آذربایجان شرقی توزیع می شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۲۲:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۸۱۰۲
واکسن آنفولانزا تا پایان شهریور ماه در آذربایجان شرقی توزیع می شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توزیع واکسن آنفولانزا تا پایان شهریورماه در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر درستی طی گفتگویی با تاکید بر اینکه به مقدار مورد نیاز واکسن آنفولانزا در کشور تامین شده است گفت: امسال ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر از سال‌های گذشته واکسن آنفولانزا در کشور تامین شده است و در این خصوص کمبودی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به نحوه توزیع این واکسن گفت: برای گروه هدف واکسن به صورت رایگان توزیع خواهد شد و برای دیگر افرادی که نیاز به این واکسن دارند بر طبق مشخصات و کد ملی در داروخانه‌ها ارائه خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم هنوز وضعیت استان ما در خصوص بیماری کرونا قرمز اعلام می‌شود اظهار کرد:علارغم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ۷۰ درصد مردم این میزان کافی نیست، اتفاقاتی در طی هفته های گذشته افتاده که افزایش را در پی داشته است.

وی افزود: آذربایجان شرقی در تعطیلات سال جاری به عنوان یکی از استان های مقصد اصلی گردشگری بوده که این موضوع یکی از موارد جدی افزایش میزان ابتلا به کرونا در سطح استان است از سوی دیگر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از برخی از دسته جات و هم چنین جشن‌هایی که در قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی در اماکن عمومی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد بر افزایش میزان کرونا در استان دامن زده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی هفته های قبل هم استان قرمز بود تا زمانی که ۹۰ درصد مردم رعایت نکند مهار بیماری سخت خواهد شد.

خبرنگار: بردباری

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز