مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

سیمای راهبردهای کنترل ویروس کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنانه است

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۰:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۸۹۰۸
سیمای راهبردهای کنترل ویروس کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنانه است
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور زنان و جوانان گفت: ۵۹ درصد تکالیف کاری در حوزه درمان و پیشگیری نظام سلامت اراک بر دوش زنان شاغل این بخش است.

به گزارش برنا از اراک، دکتر ریتا ظهیری در نشست برنامه‌ریزی هفته سلامت زنان و روز ملی کودک در استانداری مرکزی، افزود: ۶ هزار و ۲۷۹ نفر در بخش نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک شاغل هستند که  سه هزار و ۷۲۱ نفر را زنان شامل می‌شوند.

وی اظهار داشت: از یک هزار و ۱۶۱ پرستار دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک‌هزار و ۱۰ نفر معادل ۸۷ درصد و نیز از ۴۸۶ پزشک غیر عضو هیات علمی دانشگاه نیز ۲۸۷ نفر معادل ۵۹ درصد را زنان برعهده دارند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: سیمای راهبردهای کنترل ویروس کرونا در نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک زنانه است و بار مضاعفی را این بخش جامعه متحمل شده است.

دکتر ظهیری افزود: با شیوع کرونا از اسفندماه  برخی مادران شاغل در بخش درمان با وجود داشتن فرزندان زیر ۶ سال به منزل نرفته اند که برای کادر درمان و خانواده‌ها به سختی گذشته و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این افراد با داشتن مسئولیت‌های خطیر وظایف خود را با دقت و وسواس انجام داده و باید خدمات آنان مطرح و برجسته سازی شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور زنان و جوانان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا این زنان هستند که با ابتلا یکی از اعضای خانواده و آغاز دوران قرنطینه پرستاری بیمار و خانه داری را هم‌زمان برعهده دارند.

دکتر ظهیری افزود: با بازگشایی مدارس مادران نگران وضعیت آموزش فرزندان هستند که با رفتن به مدرسه چه مواردی را رعایت کنند تا فرزنداشان ایمن شوند و یا وظیفه همراهی تحصیل دانش‌آموزان خانواده نیز برعهده مادران است.

وی اظهار داشت: لازم است هر دو نفر والددر شرایط کنونی در کنار خانواده باشند تا زنان علاوه بر وظیفه سنگین خانه داری بتوانند به سایر امور و سلامت خود نیز توجهداشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز