مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از ۱۲۰۰ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پر سرعت مجهز شدند

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۹۳۲۷
بیش از ۱۲۰۰ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پر سرعت مجهز شدند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای مدیران فاوای استان از تجهیز 1200 مدرسه در استان به اینترنت پر سرعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات این استان گفت: پیرو دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، از محل اعتبارات وزارت تاکنون بیش از 1200 مدرسه در استان از مودم و اینترنت دو ساله رایگان با پهنای باند حداقل 2مگابیت بر ثانیه برخوردار شده اند.

مدیرکل فاوای استان افزود: از تعداد 1200 مدرسه بهره مند شده از اینترنت پر سرعت، 234 مدرسه توسط شرکت ارتباطات سیار، 226 مدرسه توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، 261 مدرسه از طریق شرکت داده گستر عصر نوین و 479 مدرسه از طریق ADSL به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

غلام پور با بیان اینکه این طرح از مهم ترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم است و تکمیل آن در استان تعامل و همکاری از سوی آموزش و پرورش را نیز می طلبد، اظهار کرد: فصل تعلیم و تربیت امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از همیشه آغاز شده است و آموزش مجازی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و اهمیت قرار گرفته که لازمه تحقق آن وجود زیرساخت های ارتباطی است.

وی اضافه کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام همت خود را به کار گرفته که با تقویت زیرساخت های موجود و ایجاد زیرساخت در مناطق کمتر توسعه یافته بستر آموزش مجازی را فراهم کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین تجهیز مدارس و روستاها به اینترنت پر سرعت را اقدامی مهم در جهت تحقق دولت الکترونیک و انجام تکلیف ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه دانست.

 

نظر شما