رئیس هیئت اسکواش کهگیلویه و بویراحمد:

مهم ترین هدفم احداث خانه اسکواش در کهگیلویه و بویراحمد است

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۰۷:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۹۷۸۳
مهم ترین هدفم احداث خانه اسکواش در کهگیلویه و بویراحمد است
رئیس هیئت اسکواش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مهم ترین هدفم در حوزه ورزش اسکواش، احداث خانه اسکواش در استان و معرفی استعدادهای برتر استان است.

آذر صفایی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در یاسوج با اشاره به اینکه کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داده است، اظهار داشت: به تبع شیوع این ویروس در سراسر جهان بسیاری از فعالیت ها از جمله فعالیت های میدانی و ورزشی تعطیل شد.

رئیس هیئت اسکواش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل و مانع پیش روی اسکواش بازان استان در حال حاضر نداشتن کورت برای تمرین و برگزاری مسابقات است، عنوان کرد: به دلیل شیوع این بیماری و پس از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی و جشنواره استعداد یابی اسکواش در استان هر چند فعالیت های ورزشی در فضای سالنی کمرنگ تر شده است اما اسکواش بازان استان در منازل خود همواره به ورزش می پردازند‌.

وی افزود: کمیته های فرهنگی و روابط عمومی اسکواش استان با همکاری اسکواش بازان استان در این ایام به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در فضای مجازی پرداخته اند.

صفایی نیا بیان کرد: این دو کمیته به فراخور مناسبت ها ملی و مذهبی برنامه های مختلفی از جمله توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند، برگزاری مسابقه ملی نقاشی به مناسبت روز جهانی المپیک، ضدعفونی شهر یاسوج با کمک هیئت عزاداری حضرت ابوالفضل (ع) در ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا، توزیع کمک های مومنانه در بین خانواده های کم بضاعت، حضور در آئین های راهپیمایی، برگزاری جشن شب یلدا در مدارس ابتدایی، پاکسازی طبیعت، آشنایی مقدماتی کودکان جوامع عشایری استان با ورزش اسکواش، دیدار و تقدیر از خانواده ایثارگران و...را اجرا کردند.

وی مهم ترین هدف خود را راه اندازی کورت اسکواش در استان و ایجاد یک فضای امن و استاندارد برای فعالیت اسکواش بازان در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: احداث این کورت به طور قطع موجب شکوفایی و کشف استعدادهای برتر در این استان در رشته اسکواش خواهد شد.

صفایی نیا با اشاره به اینکه قدمت ورزش اسکواش در کهگیلویه بویراحمد طولانی نیست، گفت: به طور قطع اولین کار ما فرهنگ سازی و آشنایی مردم استان با این ورزش نوپا است و به مرور باتوجه به اشتیاقی که در بین اسکواش بازان استان شاهد آن هستیم می توان به آینده خوش بین شد و شاید روزی این استان به قطب اسکواش در کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری فدراسیون اسکواش و اداره کل ورزش استان برای احداث کورت و تجهیز سالن اسکواش و اسکواش روباز برنامه های مختلفی برای تبدیل این ورزش به یک ورزش قهرمانی در استان را داریم.

صفایی نیا گفت: تاکنون به حد نیاز و ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی استان مطلوب بوده ولی در اینجا انتظار می رود ورزش و جوانان استان با نگاه ویژه ای که تا کنون در پیگیری برای راه اندازی این ورزش نوپا در استان داشته اند و همچنین قرار دادن ساخت کورت های اسکواش در مجموعه در دست احداث ،جهت راه‌اندازی هر چه سریعتر مجموعه اسکواش استان ،کما فی السابق همراهی داشته باشند.

رئیس هیئت اسکواش کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین مشکل در راه توسعه ورزش اسکواش در استان را عدم تامین اعتبار جهت راه اندازی کورت و سالن اسکواش برشمرد و گفت: علیرغم تلاش ،همراهی و پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان ،متاسفانه به دلیل محدودیت منابع ، هنوز تامین اعتبار برای این امر مهم محقق نشده است .

صفایی نیا در بخش دیگری از سخنانش از همکاری همه جانبه رئیس فدراسیون اسکواش کشور تشکر کرد و گفت: بدون شک در دوران مدیریت دکتر سلیمانی شاهد توسعه و پیشرفت خاصی در حوزه ورزش اسکواش در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که کورت اسکواش در استان راه اندازی نشود نمی توان در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی اظهار نظر کرد اما به طور قطع با راه اندازی کورت و خانه اسکواش و باتوجه به استعدادهای موجود در استان اگر زیرساخت های لازم فراهم شود روزی شاهد برگزاری مسابقات بین المللی اسکواش در این استان خواهیم بود.

صفایی نیا با اشاره به اینکه ۲۱ زن و مرد در دوره تربیت مربی اسکواش استان شرکت کردند، بیان کرد: ۱۵ کودک نیز در جشنواره استعدادیابی اسکواش استان حضور داشتند که این تعداد تنها جمع کوچکی از جامعه آماری خانواده اسکواش استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ورزش اسکواش یک ورزش قدرتی است، تاکید کرد: ورزش به خودی خود موجب آرامش، افزایش اعتماد به نفس، روحیه خودباوری و ....در انسان می شود و اما ورزش اسکواش به دلیل وجود یک فضای رقابتی و پر تحرک نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن شده بلکه به دلیل شور و هیجان مسابقات یک فضای رفاقتی را نیز برای ورزشکار به ویژه نسل جوان فراهم می کند و این مهم به مرور  دوری از آسیب های اجتماعی امروز به ویژه گرایش جوانان به اعتیاد را به همراه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز