افتتاح کارگاه تولید ماسک سه لایه در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۱۱:۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۹۸۸۲
افتتاح کارگاه تولید ماسک سه لایه در کهگیلویه و بویراحمد
کارگاه تولید ماسک سه لایه اهدایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور استاندار و جمعی از مسئولین در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری در حاشیه آیین افتتاح این کارگاه در یاسوج، اظهار داشت: دستگاه تولید ماسک سه لایه به همت سورنا ستاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به استان اهدا شده است.
وی افزود: ماسک های تولید شده در این کارگاه ۱۰۰ درصد استاندارد هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه این کارگاه به صورت سه شیفت فعالیت کند توانایی تولید حدود ۸ تا ۱۲ هزار ماسک در روز را خواهد داشت.
کلانتری ابراز داشت: فعالیت این کارگاه منجر به تامین ماسک اقشار مختلف در استان از جمله آموزش و پرورش و تعدیل قیمت ماسک در استان خواهد شد.
اشتغالزایی مستقیم ۱۰ نفر و امکان ایجاد فرصت شغلی مستقیم تا ۱۵ نفر را این کارگاه داراست.
 دستگاه تولید ماسک ان ۹۵ در استان توسط شرکت سازنده در گچساران از زیر مجموعه این پارک ساخته شده است.
دستگاه دیگر تولید ماسک با پیگیری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مجموع دو دستگاه ساخته شده در شرکت دانش بنیان بهیار صنعت در اصفهان به استان انتقال یافت.
یک شرکت فناور کهگیلویه و بویراحمد کابینی طراحی و تولید کرده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضد عفونی را در زمانی کوتاه تر و با اثر بخشی بیشتر ، بدون عوارض جانبی روی انسان و محیط زیست انجام داد.
در حوزه تب سنج های دیجیتال و غربالگری بیماران کرونایی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد صاحب ایده های ویژه هستند.
در حال حاضر ۳۵ واحد فناوری و ۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان در حال فعالیت هستند.
پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد جز جوانترین پارک های کشور است که در سه سالی که از افتتاح این پارک می گذرد اقدامات خوبی در آن انجام شده و فناوران و صاحبان ایده نیز به خوبی از آن استقبال کرده اند.
با توجه به نگاه ویژه دولت به اقتصاد دانش بنیان ،شرکت های پارکی نیز از حمایت های خاصی برخوردار شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز