معاون وزیر در جمع نشست شهرداران شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون؛

نیاز به اعتبار هست، ولی نیاز به سلیقه هم هست!

۱۳۹۹/۰۶/۲۷ - ۲۰:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۲
نیاز به اعتبار هست، ولی نیاز به سلیقه هم هست!
نشست شهرداران شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون با جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جمالی معاون عمرانی وزیر کشور در این نشست در خصوص چهره نازیبای ورودی های شهرهای استان و درخواست اعتبار گفت: نیاز به اعتبار هست، ولی نیاز به سلیقه هم هست، نیاز به همت است، وقتی می بینیم که در ورودی شهر تعویض روغنی و برخی تصاویر نازیبایی دیده می شود، اینها فقط همت می خواهد. یکسری کارهای فرهنگی و نرم افزاری با افرادی که در ورودی شهر تجارت دارند، انجام شود، نیاز به همت و سلیقه هست.

جمالی نژاد گفت: در خصوص ورودی های شهر حتما اعتبارات در قالب تفاهم نامه کمک خواهد شد که موثر خواهد بود.
جمالی نژاد همگرایی و همراهی مدیران در استان را خوب و مطلوب برشمرد.
معاون وزیر گفت: برخی شهرها در کشور سرعت توسعه ای بالایی پیدا کردند، به دلیل مشارکت بالایی هست که در مجموعه شهرداری شان ایجاد شد، الان جذب اعتبار شهرداری مشهد سه برابر تبریز و شیراز  است، به دلیل مشارکتی که در مجموعه شهرداری و شورای شهرشان ایجاد شده است.
جمالی نژاد در خصوص سایت پسماند گفت: شهر یاسوج می تواند بودجه محل پسماند را بگیرد، پیگیری کنند.
وی در خصوص بازسازی و نوسازی ناوگان شهری گفت: اعتباری در این خصوص تخصیص خواهیم داد.
جمالی نژاد در تمجید از مسئولان استان گفت: معاون عمرانی استان آقای فیلی از معاونان کارکشته در شهرسازی در سطح کشور هستند. همینطور کم دیده ام که مدیرکل راه و شهرسازی اینقدر همراه باشد، اولین بار است که می بینم مدیرکل راه و شهرسازی اعلام امادگی برای تولید ثروت و کمک می کند. لذت بردم و باید این گونه همکاری و همیاری مدیران را مورد تمجید قرار داد.
جمالی نژاد افزود: در مورد شهرهای دیگر، اعطای تسهیلات مشکل است، ولی استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان ویژه است، هر جا که پروژه های مشارکتی معرفی شود همکاری می کنیم.
جمالی نژاد بیان کرد: در خصوص بحث قیر در بودجه امسال نبود، ولی نمایندگان تلاش کردند و قیر را در بودجه قرار دادند. ولی این میزان قیر مشکل را حل نمی کند، برخی از استان ها بطور ویژه از آقای زنگنه درخواست کردند، برای این استان هم می توانید این کار را بکنید.
جمالی نژاد در خصوص پروژه های عمرانی گفت: یک پروژه خوب تعریف کنید، حتی اگر اعتبارات کم باشد، این اعتبارات مستمر خواهد بود، می توان پروژه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کرد.
معاون عمرانی وزیر گفت: تفاهم نامه ای با وزارت ارشاد داشتیم، که شهرداری ها در اجرای پروژه ها می توانند از این تفاهم نامه ها در جهت فرهنگ سازی بیشتر استفاده کنند.
جمالی نژاد در خصوص کمک به روستاها با بیان اینکه تعداد روستاها در کشور بسیار زیاد است و کمک به اینها سخت است، گفت: راهکار پیدا کنید که باید از چه طریقی کمک ویژه ای به روستاها کنیم.
جمالی نژاد در خصوص درآمد پایدار شهرداری ها گفت: اینکه مسئولان استان به فکر بدست آوردن درآمد پایدار و رفتن به سمت همکاری با بخش خصوصی افتاده اند، امیدوارکننده است و از این بابت خوشحال هستیم.
معاون عمرانی وزیر بیان کرد: متاسفانه کمترین میزان حقوق و مزایا مربوط به شهرداری ها است، خوشبختانه در بازه یکساله افزایش حقوق را شاهد هستیم.با این حال هنوز هم حقوق شهرداری از دیگر ارگان های همتراز خود کمتر است.
جمالی نژاد در خصوص حمل و نقل پسماند گفت: تلاش کنید برای حمل و نقل پسماند به دلیل هزینه بر بودن ماشین الات، از ایده ی حمل و نقل منطقه ای پسماند که یکی از طرح های موفق سالهای قبل هست، استفاده کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز