۷۰ میلیارد ریال برای احداث دهکده گردشگری چم شیر گچساران سرمایه گذاری می شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵۴
۷۰ میلیارد ریال برای احداث دهکده گردشگری چم شیر گچساران سرمایه گذاری می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث طرح بزرگ دهکده گردشگری در منطقه سد چم شیر گچساران پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی در حاشیه بازدید از سد چم شیر در گچساران اظهار داشت: در این طرح زیرساخت هایی مانند بازی های آبی، امکانات اقامتی و ورزش هایی مانند پیاده روی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات و امکان سنجی طرح دهکده گردشگری در منطقه سد چمشیر این شهرستان اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های گردشگری برای رفاه حال شهروندان و ایجاد اشتغال تاکید کرد: تصویب این طرح گامی برای رونق گردشگری در گچساران است.

صفایی ایجاد زیرساخت های ورزش های آبی را از نیازهای مغفول گردشگری استان دانست.

 سد چمشیر با حجم ۳/۲ میلیارد متر مکعب و مساحت ۵۱ کیلومتر مربع  در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته در دست ساخت است.

این سد به طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال ۵۹۸ متر از سطح دریا  قرار است امسال بهره برداری شود.

سد چم شیر دارای یک میلیون و ۱۰۰ متر مکعب حجم بدنه،۶۰۴ متر طول تاج، ۱۵۱ متر ارتفاع، ۷۵ متر عرض بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

صفایی تاکید کرد:کوهپایه های خامی، جنگل های سرسبز، ساحل دریاچه نیلگون سد کوثر، جاذبه های تاریخی و گردشگری و وجود بارگاه نورانی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) شهرستان گچساران را به یکی از قطب های مهم گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز