واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان در داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۰۸:۴۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۰۸۹۸
واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان در داروخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امام‌بخش‌ قائدی واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای ۶۵ سال با کارت ملی در داروخانه‌های کهگیلویه وبویراحمد توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه واکسن در داروخانه با اولویت افراد بالای ۶۵ سال عرضه خواهد شد گفت: از ابتدای مهر افراد سالمند بالای ۶۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود در داروخانه‌ها می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

قائدی افزود: در مرحله بعد سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که در سامانه سیب نام نویسی کرده اند نیز واکسن آنفلوآنزا را در مراکز بهداشتی و درمانی دریافت می کنند ادامه داد: گروه های در معرض خطر شامل افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و زمینه‌ای، سالمندان بالای ۶۰ سال و نوزادان و کودکان ۶ ماهه تا ۱۰ سال، کسانی که در معرض خطر هستند همچون کادر درمان و نیز زنان باردار مجاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امسال به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک، احتمال آلودگی به ویروس آنفلوانزا بسیار کمتر از سالهای قبل باشد.

قائدی افزود: تزریق واکسن برای سایر افراد ضروری نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز