درقالب پویش الف- ب ایران رخ داد؛

افتتاح سه پروژه آبرسانی در بوشهر

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۲:۴۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۴
افتتاح سه پروژه آبرسانی در بوشهر
در بیست و یکمین هفته پویش الف - ب ایران سه پروژه آبرسانی روستایی روز یکشنبه در ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو در شهرستان‌های دشتی و دشتستان استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این ارتباط گفت: این پروژه‌ها در قالب پویش هرهفته الف ب ایران و افتتاح ۴۰۰ طرح آبرسانی روستایی در ۲۰ استان به طور همزمان درسراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای اجرای این پروژه‌ها شامل آب‌شیرین‌کن منطقه نوار ساحلی شهرستان دشتی و تامین و آبرسانی روستاهای فاریاب و دهرود سفلی در دشتستان ۱۱۴ میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

او اضافه کرد: با افتتاح این پروژه‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از روستائیان مناطق یاد شده از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

حمزه پور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها آب‌شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی است که با بهره‌برداری از این پروژه به چهار روستای زیارت، گلستان، کبگان و لاور ساحلی آبرسانی می‌شود.

او بیان کرد: این روستاها در کنار دریا قرار دارند و تاکنون آب این روستاها از فاصله ۷۰ کیلومتر از طریق چاه و خط کوثر تامین می‌شد و همواره با فرسودگی خط لوله و مشکل کم آبی روبرو بودند.

حمزه پور گفت: این نخستین آب شیرین کن در حوزه روستایی استان بوشهر است که از ظرفیت و پتانسیل آب‌های شور و نامتعارف دریا استفاده شده‌است و به این وسیله مشکل دیرینه تامین آب روستاهای یاد شده برطرف می‌شود.

او ادامه داد: برای اجرای سایت آب شیرین کن لاور ساحلی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب  و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از شبکه آبرسانی و تامین آب شرب روستاهای دهرود سفلی و فاریاب خاطرنشان کرد:این روستاها در شهرستان دشتستان قرار دارند که با افتتاح آنها مشکل دیرینه آبرسانی به ساکنان این روستاها برطرف می‌شود.

حمزه‌پور افزود: شبکه آبرسانی به روستاهای فاریاب و دهرود سفلی به طور کامل فرسوده بود به همین دلیل آبی در اختیار آنها قرار نمی‌گرفت و با تلاش صورت گرفته کل این شبکه آبرسانی بازسازی و نوسازی و مشکل آبرسانی به این روستاها برطرف شد.

وزیر نیرو در این ارتباط تصویری گفت: در هفته دفاع مقدس پروژه‌های آب رسانی به ۴۰۰ روستای کشور در قالب پویش الف - ب ایران و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رضا اردکانیان از تلاش‌های استانداران و مدیران آب و فاضلاب استان‌ها برای حمایت از اجرای این طرح‌ها قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز