نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

ملت ایران راه استقامت و مقاومت را برگزیده‌اند

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۲:۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۱۶۵۸
ملت ایران راه استقامت و مقاومت را برگزیده‌اند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان بی‌نظیر است و سرمایه‌ ارزشمند نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید با اطاعت از رهبری و تقویت اتحاد و دشمن شناسی آن را حفظ و تقویت کرد.

به گزارش برنا از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت کشور در اراک، افزود: ملت ایران راه استفامت و مقاومت  را برگزیده‌اند و برای صیانت از آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ ندارند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور به هیچ عنوان با دوران پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه موضوعات سلامت محور، نظامی، آموزشی، افزایش نرخ زاد و ولد و امید به زندگی گام‌های بلندی برداشته شده که این دستاوردهای ارزشمند باید در جامعه به خصوص بین نسل جوان تشریح و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: شاخص سوادآموزی کشور ایران پیش از انقلاب اسلامی ۴۷ درصد بود اما اکنون بیش از ۹۵ درصد مردم‌ باسواد هستند و همچنین ۱۶۵ هزار دانشجو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل داشتند که این شاخص  اکنون به حدود پنج میلیون نفر رسیده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: توانمندی فنی و تخصصی ساخت حوزه نظامی کشور پیش از انقلاب اسلامی در  کمترین سطح بود اما با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌های نظامی در عرصه تربیت نیروی انسانی و ساخت تسلیحات نظامی با استفاده از دانش بومی رشد قابل ملاحظه داشته به‌طوریکه ایران به قدرت مطلق در منطقه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلاتی که ضدانقلاب ایجاد می‌کند و وقوع جنگ تحمیلی، اقدامات مهمی در سایه خودباوری و تعهد انجام شده که تک تک آن‌ها مهم و ارزشمند است.

امام جمعه اراک گفت: رژیم بعثی عراق در شرایطی به کشورمان حمله کرد که از حمایت ابرقدرت‌های جهان برخوردار بود اما، رزمندگان اسلام ایران اسلامی از کمترین امکانات تسلیحاتی و تجهیزاتی برخوردار نبودند و تنها با اعتقاد راسخ به آرمان‌های امام‌راحل و سلاح تقوا و جهاد در راه خدا توانستند دشمن تا دندان مسلح را شکست داده و اجازه دست‌درازی به خاک میهن رادبه دشمن بعثی ندادند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و هر یک از شهدا و جانبازان سند افتخار و عزت ملت ایران هستند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت رفتار خود را به نمایش گذاشتند به‌طوری که عزیزترین داشته خود که همان جان شیرین است را در طبق اخلاص گذاشته و تا آخرین قطره ها خون خود از کیان این سرزمین دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در طول ۳۰ سال زعامت رهبر معظم ایران اسلامی مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت هر چه تمام‌تر پیمود و امنیت پایدار ملی، منطقه‌ای و جهانی که پیش‌نیاز توسعه محسوب می‌شود مهمترین دستاورد این دوران درخشان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت:  ایران اسلامی به لحاظ بنیه دفاعی، نظامی، تسلیحاتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آمادگی کافی برای مقابله با هر دشمن زبونی در کشور فراهم آمده است.

وی اضافه کرد: امنیت در عرصه منطقه‌ای و جهانی مسئله اول هر کشوری محسوب می‌شود که این مهم‌ در ایران اسلامی به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، شهدا و نیروهای مسلح به دست آمده و هر قدرتی که بخواهد به منافع ملی ملت تجاوز کند با اقتدار مقابل او صف‌آرایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مردم و مسئولان ایران اسلامی باید برای ۴۰ سال آینده و گام دوم انقلاب با آمادگی، جدیت و همت هر چه بیشتر در مسیر اعتلای آرمان‌های نظام گام برداشته و با تبعیت از مقام معظم رهبری زمینه توسعه پایدار در کشور فراهم شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل شود چرا که آمریکا و دیگر کشورها هیچ وقت دلسوز ما نبودند و نه تنها برای توسعه کشورمان هیچ همراهی ندارند بلکه با طراحی نقشه‌ های شوم خود در صدد تضعیف ما نیز اقدام می‌کنند.

وی گفت: این استان در جریان مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرد و همراهی مردم در موج نخست این ویروس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد که چند ماه این استان به لحاظ مبتلایان به کرونا در زمره استان‌های آخر کشور قرار داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت:  شرایط استان مرکزی و کشور در شیوع ویروس کرونا چندان مطلوب نیست و باید با همت مضاعف مسئولان، جامعه پزشکی و همراهی مردم در شکست این ویروس بیش از پیش تلاش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز