هفته آینده؛

وزیر جهادکشاورزی به خراسان جنوبی سفر می کند / سنگ اندازی در تولید ممنوع

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۰:۵۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۶۲۱۹۹
وزیر جهادکشاورزی به خراسان جنوبی سفر می کند / سنگ اندازی در تولید ممنوع
استاندار به سفر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی طی هفته‌های آینده اشاره کرد و گفت: ترتیبی اتخاذ می‌شود تا نمایندگان تام‌الاختیار تشکل‌های حوزه کشاورزی نیز طی نشستی صمیمی با وزیر، مشکلات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در نشست بررسی مشکلات حوزه دام و طیور استان که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی برگزار شد، بر حذف موانع و فرایندهای اداری غیرضروری از مسیر تولید و پیش پای تولیدکننده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ما مجاز نیستیم در این شرایط کرونایی مردم را به دستگاه‌ها بکشانیم، از فعالان این حوزه خواست؛ موارد مزاحم و دست و پاگیر را احصا و در جهاد کشاورزی جمع‌بندی کنند تا برای رفع آنها اقدامات مؤثر صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی موارد الزام‌های قانونی است و دستگاه‌ها ملزم به رعایت آنها هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است که مطالبات شما را پیگیری کنیم، از فعالان بخش کشاورزی خواست درخواست‌های خود را جمع‌بندی کنند تا در وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های بالادستی پیگیری شود.

معتمدیان با اشاره به صنعت طیور استان اظهار داشت: با توجه به اینکه در بحث زنجیره کامل تولید مرغ در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم، لذا می‌توانیم پیشنهاداتی درخصوص رفع مشکلات این حوزه ارائه کنیم.

وی به سفر وزیر جهاد کشاورزی طی هفته‌های آینده اشاره کرد و گفت: ترتیبی اتخاذ می‌شود تا نمایندگان تام‌الاختیار تشکل‌های حوزه کشاورزی نیز طی نشستی صمیمی با وزیر، مشکلات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

استاندار خراسان جنوبی سپس از تاثیرات نامطلوب بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد کشور گفت و استفاده از همه ظرفیت‌ها را مهمترین راهکار برای پیشبرد برنامه‌ها در این شرایط برشمرد.

وی مرز ماهیرود را فعال‌ترین مرز رسمی کشور در این شرایط عنوان کرد و گفت: افزایش ۵۳۰ درصدی ترانزیت و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات استان، نتیجه فعالیت در این مرز است.

معتمدیان افزود: از این ظرفیت می‌توان هم در صادرات تولیدات کشاورزی و هم تامین نیازهای بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان، سربازان جبهه تولید هستند و همه تلاش‌ها بر این است که در سال جهش تولید، فعالان این حوزه همچنان به کار خود ادامه دهند و تولید کالا و خدمات خود را توسعه دهند.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران ستادی و استانی و همچنین فعالان بخش کشاورزی برگزار شد، نمایندگان تشکل‌ها به طرح مسایل حوزه کاری خود پرداختند و پیگیری مشکلات را خواستار شدند.

 

نظر شما