۶۶ نفر از معلمان و دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲۹
۶۶ نفر از معلمان و دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکردگفت: در حال حاضر، ۳۶ نفر از معلمان و ۳۰ نفر از دانش‌آموزان، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عصر امروز جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور اعضای ستاد برگزار شد، در این جلسه گزارشی از وضعیت استان در خصوص بیماری کووید 19 از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح شد، همچنین گزارشی از وضعیت مدارس و بازدیدهای صورت گرفته از سوی مرکز بهداشت ارائه شد.

مجید شیرانی در این جلسه اظهار کرد: بیش از 200 روز است که درگیر بیماری کرونا هستیم که شرایط از روز‌های قبل سخت‌تر است. این روزها بسیار حساس است و هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص این بیماری ممکن است اثر سوء یا مثبت داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: تصمیمی که از سوی مسئولان استانی گرفته می‌شود باید همه نسبت به آن دغدغه‌مند و پایبند به آن باشیم.

شیرانی با اشاره به اینکه در هفته دوم شهریورماه در بروز بیماری جزو پنج استان اول کشور بودیم، تصریح کرد: در هفته سوم شهریورماه، اندکی از میانگین کشور بالاتر بودیم و هفته چهارم با کاهش بروز بیماری نسبت به میانگین کشور مواجه بودیم. در کل زمان بیماری، بیشترین آمار بستری مثبت مربوط به هفته گذشته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در صورتی که قرار باشد ویروس کرونا با فصل پاییز و بسیاری از بیماری‌ها هم‌افزایی پیدا کند، ممکن است کشور، دچار شرایط سخت شود.

او از مردم افزود: با وجود شرایط سخت، باید مردم را توجیه کرد که در خانه بمانند و با یکدیگر تماس اجتماعی نداشته باشند. به مدت چهار هفته پویش مردمی "در خانه بمانیم" اجرایی شود و تنها افراد برای کارهای ضروری خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خانه خارج شوند.

شیرانی ادامه داد: نباید اجازه داد عده‌ای با بیخیالی و سهل‌انگاری خود، زحمات کادر بهداشت و درمان را بر فنا دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آماری در خصوص معلمان و دانش‌آموزان گرفتار این بیماری ارائه داد و بیان کرد: در حال حاضر تعداد معلمان کرونا مثبت 36 و 30 دانش‌آموز کرونا مثبت به این بیماری مبتلا شده‌اند.

5 درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری هیچ‌گونه دسترسی به شبکه تلویزیونی و مجازی ندارند

فرحناز قائدامینی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی 61 درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کردند، بیان کرد: تا روز گذشته این آمار به 37.41 درصد رسید که بیشترین حضور دانش‌آموزان مربوط به کوهرنگ و فلارد به ترتیب با 85 درصد و 82 درصد و کمترین حضور دانش‌آموز در کلاس درس در مناطق شهری مخصوصا در شهرکرد با 19.5 درصد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 94.5 درصد مدیران، 89 درصد معلمان و 72.3 درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد فعالیت دارند، همچنین 5 درصد دانش‌آموزان هیچ گونه دسترسی به شبکه‌ تلویزیونی و مجازی ندارد که برای آن‌ها درس‌نامه آماده شده و راهبران آموزشی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اعتبار اختصاص یافته سه میلیارد تومانی برای مدارس استان در تهیه اقلام بهداشتی طی دو مرحله، تصریح کرد: تلاش بر این است که در مرحله آخر برخی از مدارس که از تمکن بهتری برخوردار بودند، شناسایی و به مناطقی که دارای مشکل هستند، کمک بیشتری صورت گیرد تا مشکلات آن‌ها نیز برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: تنها نگرانی این است که اگر به این صورت پیش رویم، در تهیه اقلام بهداشتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

سید راشد جزایری در ادامه این جلسه اظهار کرد: تعداد مراکز بخش خصوصی 444، 128 مرکز جامع سلامت، 21 مرکز منتخب کووید 19 و 12 بیمارستان در استان وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته از نیمه شهریورماه تاکنون از 79 بازدید از وضعیت نوبت دهی 55 مورد خوب، در تهویه مطلوب 46 مورد خوب، 25 مورد متوسط و 8 مورد ضعیف، استفاده از کارتخوان 77 مورد خوب و دو مورد متوسط گزارش شده است.

او بیان کرد: طی بازدیدهای مشترک انجام شده، 50 بازدید مربوط به تذکر شفاهی در حین بازدید، 21 تذکر کتبی، 19 بازدید مجدد به منظور بررسی و رفع نواقص و 14 مورد مربوط به ارجاع به مراجع ذیصلاح بوده است.

جزایری تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها، مراکز بهداشتی و کلینیک‌ها از 40 درصد در خردادماه به 72 درصد در شهریورماه رسیده است.

عزیزالله روشن در ادامه این جلسه اظهار داشت: تردد ترافیکی استان با استفاده از 64 دستگاه‌ ترددشمار رصد می‌شود که طی شش ماه امسال، ترافیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.5 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به نزدیک شدن به آغاز طرح زمستانه راهداری، تصریح کرد: بیشتر راهداران در گردنه‌ها و نقاط سردسیر مستقر هستند و مجبور هستند که 7 نفر یا بیشتر در یک اتاق زندگی کنند که این امر معضلی است که راهداران زمستانی با آن مواجه هستند و آن‌ها را تهدید می‌کند.

او کمبود فضای استراحت راهداران، فرسودگی شدید ماشین‌آلات و نیاز به تعمیرات و ... را از چالش‌های پیش روی راهداری بیان کرد.

نظر شما