مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مداخله موثر در حوزه پیشگیری از اعتیاد ضروری است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۷:۵۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۲۶۶۰
استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مداخله موثر در حوزه پیشگیری از اعتیاد ضروری است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه فعالیت دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد خوشبختانه معتاد متجاهر در استان نداریم، گفت: در عصر کنونی برای مداخله موثر با اعتیاد و جلوگیری از پیامدهای سوء آن نیاز ضروری به استفاده از ظرفیت فضای مجازی داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، بدر شکوهی در دومین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: تجربه نشان داده است که در شرایط موجود، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و بهره برداری از فضای سایبری، دو راهکار اصلی برای پیشگیری از اعتیاد است که در صورت عدم توجه به این دو مقوله توفیق چندانی حاصل نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: عدم بهره مندی از سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان، دانش آموزان و اولیای آنها بسیار خطر ناک است و این امر می‌تواند سبب گسترش برخی ناهنجاری ها در جامعه از جمله اعتیاد به مواد مخدر صنعتی شود.

شکوهی گفت: محتوای تولید شده توسط فعالان فرهنگی و اجتماعی در فضای سایبری باید از جذابیت لازم و کافی برخوردار باشد در غیر این صورت بازخورد منفی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی برای متولیان حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان شد و گفت: انتظار داریم صدا و سیما در این زمینه بیش از پیش وارد میدان شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز