یک میلیاردو ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان بوشهر پرداخت شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۱:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۳۳۷۴
یک میلیاردو ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان بوشهر پرداخت شد
معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در راستای ایجاد فرصت های شغلی جدید و کمک به معیشت خانواده ها یک میلیاردو ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان بوشهر پرداخت شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید زرین فر در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر گفت: از این مبلغ  یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق پست بانک و ۲۵۰ میلیون تومان هم از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و بانک کشاورزی نیز اعلام کرده که اعتبار مربوطه جذب نشده است.

او با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها رضایت بخش نیست  بر ضرورت پیگیری دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداخت تسهیلات تاکید کرد.

زرین فر افزود: ضرورت دارد که بانک ها در حوزه های مربوط به اشتغال و رونق تولید همکاری بیشتری داشته باشند تا شاهد اتفاق‌های خوبی در زمینه کارآفرینی و اشتغال باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه جهاد دانشگاه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آموزش، توانمند سازی و اتصال به بازار برای ۵۴هزار و ۳۰۰ نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی هدف گذاری شده است که سهم این استان یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

علی احمدی زاده افزود: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه inhb.ir شروع شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

 او بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج مشاغل خانگی، خوداشتغالی متقاضیان، بهبود معیشت افراد زیر پوشش طرح و کمک به توسعه فرهنگ کارآفرینی، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، ایجاد و توسعه برند ملی در محصولات و خدمات خانگی، استانداردسازی، برندسازی و اتصال به بازار محصولات خانگی متقاضیان مشاغل خانگی، افزایش فرصت‌های شغلی  از طریق مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی، شناسایی برندهای (ملی و استانی)، بنگاه‌های بالادستی و پشتیبان‌ها در حوزه مشاغل خانگی از جمله هدف‌های این طرح است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: انتظار ما از دستگاه های اجرایی همراهی جهت هر چه بهتر اجرا شدن طرح و از بانک ها همکاری در اعطای تسهیلات خرد به افراد تحت پوشش طرح برای راه اندازی مشاغل خانگی است.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی پیش از این، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را طی تفاهم نامه ای با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجرا کرده است.

احمدی زاده گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان بوشهر سال گذشته با تشکیل شورای راهبری با کارفرمایی دفتر اموربانوان و خانواده استانداری و نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی شروع شد و پس از بررسی و نیازسنجی و مزیت های شهرستانی و در ادامه شبکه سازی، تشکیل شورای راهبری شهرستانی و اضافه کردن پشتیبان ها به طرح و آموزش تداوم یافت که در مرحله نهایی نیز اتصال به بازار صورت گرفت.

او اضافه کرد: پس از شناسایی مزیت‌های استانی در کارگروهی با حضور دستگاه های اجرایی؛ کارآفرینان و پیشران‌ها، افراد شناسایی و با تشکیل کارگروه تخصصی و آغاز توانمندسازی متقاضیان زنان سرپرست خانوار در دو زمینه حصیربافی و تولید پوشاک تحت آموزش حرفه ای قرار گرفته شدند.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر گفت: در این طرح، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پیاده سازی شده و جمعیت تحت پوشش، از طریق آموزش های ارائه شده پیشرانان توانمندسازی و به بازار فروش وصل شدند که منجر به اشتغال و کسب درآمد برای افراد زیرمجموعه طرح شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بوشهر افزود: طرح توسعه مشاغل خانگی در سه فاز "شناسایی فرصت ها و زمینه ها"، "توانمندسازی و شبکه سازی" و "اتصال به بازار" اجرا می شود و همچنین رسته فعالیت ها در استان مشخص شده است.

حمید رضا پناه افزود: در کل کشور ۵۴هزارو ۳۰۰ نفر  تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و سهم استان بوشهر ۱۵۰۰ نفر است که با همکاری جهاد دانشگاهی و تیم اشتغال این نهاد اجرا می شود.

او ادامه داد: مراحل توانمندسازی، شبکه سازی و اتصال به بازار نقش های اصلی را در روند اجرای طرح بر عهده دارند.

نظر شما