افتتاح نهمین خانه ورزش روستایی در بهمئی/توسعه و تجهیز خانه های ورزش در دستور کار مسئولان شهرستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۲۰:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶۳
افتتاح نهمین خانه ورزش روستایی در بهمئی/توسعه و تجهیز خانه های ورزش در دستور کار مسئولان شهرستان
نهمین خانه ورزش روستایی بهمئی با حضور مسئولان در روستای کت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نهمین خانه ورزش روستایی شهرستان بهمئی با حضور مسئولان در روستای کت به بهره برداری رسید.

مسئول هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی بهمئی در این آئین گفت:از سال گذشته تاکنون 10 خانه ورزش در سطح شهرستان افتتاح شد و احداث چند مورد دیگر از این خانه ها در سطح شهرستان را در دستور کار داریم.

حجت اله جاوید تصریح کرد: راه اندازی خانه های ورزش روستایی خدمتی دیگر در راستای توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاهاست ، طرحی که با استفاده از فضای های بلا استفاده موجود در روستاها و تجهیز آنها به امکانات ورزشی ، می کوشد نیاز های جوانان روستایی را به بهره گیری از امکانات ورزشی تامین کند .

وی افزود:در این طرح ساختمان و ابنیه ای جدید احداث نمی شود بلکه  با بهره گیری از اماکن غیر فعال و پس از مرمت نسبی ،این اماکن به شورای اسلامی روستا ها و دهیاری ها تحویل می‌شوند تا براساس مسئولیت خود ، اداره خانه های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را ، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.

جاوید با بیان اینکه برای تجهیز هر کدام از این خانه های ورزش بین 10 تا 15 میلیون تومان هزینه شد،افزود: برای هر خانه ورزش روستای میز پینگ‌پنگ، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، دارت حرفه‌ای،تشک تاتامی، طناب بازی و تور والیبال در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر این تربیت مربیان مورد نیاز از افراد ساکن روستا و با همکاری فدراسیون های دیگر در دستور کار ماست تا خانه های ورزشی در طول سال مسابقات مختلفی برای روستاییان برگزار کنند و در پایان تیم های برتر راهی مسابقات سطوح استانی و کشوری شوند .

فرماندار بهمئی در این آئین با تقدیر از تلاش اداره ورزش و جوان در تاسیس این اماکن ورزشی،گفت:این اماکن تفریحی –ورزشی به افزایش مهاجرت معکوس به روستاها و آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و شناسایی ورزشکاران نخبه  کمک بزرگی می کند.

 

نظر شما