کلاهبرداری های از نوع شاد / گول اینترنت رایگان را نخورید!

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۳:۴۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۴۲۳۵
کلاهبرداری های از نوع شاد / گول اینترنت رایگان را نخورید!
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری های از جنس شاد هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمدپور گفت: افزایش آگاهی والدین در مورد نرم‌افزار شاد، باعث خواهد شد تا در دام کلاهبرداران نیفتند.
وی افزود: اینترنت رایگان و بسته‌های تشویقی از شگرد‌های ثابت کلاهبرداران است که با نام اپراتور‌ها و شرکت‌های مختلف انجام می‌شود.
سرهنگ محمدپور با بیان اینکه این کلاهبرداری‌ها به دو شکل انجام می‌شود، گفت: در حالت اول کلاهبرداران با شهروند تماس گرفته و تقاضای واریز وجه می‌کنند تا بسته و هدیه را به حساب آنان واریز کنند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: در حالت دوم از طریق پیامک لینکی برای شهروندان ارسال می‌شود که آن لینک برای تخلیه اطلاعات کارت بانکی افراد است.
وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند اگر امتیاز یا هدیه‌ای اصالت داشته باشد یا طرح تشویقی قرار باشد از سوی اپراتور‌ها به کاربران اعطا شود، حتما باید به صورت مستقیم از طریق سایت و سامانه پیامکی اپراتور انجام شود.
سرهنگ محمدپور افزود: علاوه بر آن در داخل شبکه شاد، مخاطبان باید با مراجعه به تنظیمات نرم‌افزار، وارد منویی با نام حریم خصوصی و امنیت شوند تا با انجام تنظیمات از امکان هک شدن پیام رسان جلوگیری کرده و ارتباطات خود را تنظیم کنند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش‌آموزان لازم است اپلیکیشن شاد را از منابع معتبر نصب کنند، افزود: دانش‌آموزان و والدین باید آگاهی خود را نسبت به تهدید‌ها و آسیب‌های فضای مجازی افزایش دهند تا از آسیب در امان بمانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز