مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

تصویب اعتبار و ۱۰۳میلیارد تومانی در بخش گردشگری / دعوت از آژانس‌های گردشگری بزرگ کشور

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۱:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶۴
تصویب اعتبار و ۱۰۳میلیارد تومانی در بخش گردشگری / دعوت از آژانس‌های گردشگری بزرگ کشور
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گردشگری گفت:۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تصویب و تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری در توسعه گردشگری روستایی افزود: تحقق این امر موجب جلوگیری از مهاجرت و توسعه اشتغال گردشگر محور می‌شود که در این راستا طرح های متعدد گردشگری با محوریت روستایی هدف گذاری شده است.

وی از ابتدا پروژه‌های موزه،تله کابین، پارک آبی، مجتمع آزادی باقری یاسوج در دهه فجر خبر داد و مجموعه پروژه های بخش گردشگری در دست اقدام استان را ۳۱ مورد عنوان کرد.

به گفته صفایی با اجرای پروژه‌های زیرساختی تحولات بزرگ در استان روی خواهد داد.

وی ادامه داد: برای معرفی ظرفیت های استان به زودی از آژانس‌های گردشگری بزرگ کشور دعوت می شود.

صفایی با اعلام ثبت دو روستای الگن و المور در حوزه بوم گردی ابراز کرد: ۲هزار۵۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد که ۷۷۰ اثر آن از جمله بلاد شاپور ثبت شده که برای حفظ و مرمت آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:۱۵ هزار هنرمند فعال در بخش صنایع دستی داریم و برای توسعه ظرفیت های این بخش دو شهرستان دنا و گچساران به صورت پایلوت در نظر گرفته شده اند و به زودی نیز بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج راه اندازی می شود.

صفایی در پایان با بیان اینکه ۲۰ عنوان برنامه در هفته گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود، اظهار کرد: نصب بنرهای تبلیغاتی متناسب با شعار هفته گردشگری، نشست با اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مراسم سوگواره حسینی از طریق فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق فضای مجازی برای فعالان بخش گردشگری و دیدار با امام جمعه مرکز استان از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز